grondwerk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 10:15

Omdat veel topics al oud zijn...

Ik ben benieuwd naar grondwerk oefeningen die je zelf kan met je paard...

Wat doen jullie?
Waarom doen jullie aan grondwerk?
Wat heb je er tot nu toe mee bereikt en merk je verschil in leiderschap?

ODonoghue

Re: grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:18

Ik doe met m'n verzorgpaardje veel vrijheidsdressuur, heb het nu op een laag pitje omdat we veel buitenritten maken ivm modderige bak :(
Afbeelding
Afbeelding

Ik zag Showteam Nalanta, werd fan, en besloot zelf ook te beginnen. We hebben nu een redelijk hechte band en hopen dit door te zetten :)

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:39

Ik ben net begonnen met grondwerk, heb net 2 lessen gehad. Het is (of lijkt) nog heel simpel, netjes volgen, op tijd stil staan en harder en langzamer stappen. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen en goed voor de band met je paard!

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:10

ik ben nog niet heel lang bezig met grondwerk. Ik heb net wel de basis onder de knie met bijv. wegsturen, laten komen, met bewegingen van mij gangen vragen etc. ook ben ik bezig met vrijheidsdressuur en hij kan al aardig wat. Helaas is hij nu kreupel, maar dat komt wel weer

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:38

Ik ben een jaar geleden naar de two lazy seven ranch geweest voor de starter basic theorie en grondwerk praktijk. Toen ik thuis kwam heb ik dit gelijk met mijn (zeer pittige) verzorgpaard geprobeerd (hiervoor longeerde ik haar al wel vaak los wat ook goed hielp voor het leiderschap). Terwijl ik bezig was zag ik haar hele uitstraling veranderen, haar ogen werden veel opener en ze was heel goed op mijn gefocust. Sinds die tijd kon ik heel consequent voor haar zijn en begrepen we elkaar veel beter.
Een paar maanden daarna zijn we begonnen met vrijheidsdressuur wat ook heel goed heeft geholpen om onze band te verbeteren. Nu, een jaar later, is onze band echt geweldig geworden. Ik kan het echt niet verwoorden :o