Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
starxfren schreef:Voor als je niet alles weet,
Nalanta zoals al gezegd werd.
Joyce de vos op youtube heeft ook vrijheidsdressuur
Youtube is ook een goede keuze en kun je alles zien het is wel belangrijk op je eigen manier en dat je dus niet alles na gaat doen zoals diegene.
Je kan ook wat google opzoeken.
Er is ook een meisje van HorseBeTeLight ouzo iets op bokt ik weet effe de naam niet meer maar volgensmij heet zo haar vrijheidsdressuur naam. ze heeft een site en ook op Facebook.
starxfren schreef:Niet gelijk zo druk beginnen!
Gwn beginnen met het halt houden en als die dat goed doet en wanneer jij dat wilt dan beloon je hem.
Als die dat uiteindelijk heel goed snapt kan je altijd nog wat makkelijks doen zoals,
flemen
kusje geven
ja schudden
nee schudden
voetje geven (naar voor en dan uiteindelijk jambette, best wel lastig)
en voer weigeren
dat vindt ik de makkelijkste dingen, hopelijk kies je hier een commando voor en gebruikt die het later niet tegen je.
owjaa, doe het op je eigen manier en voor alles een commando gebruiken.
marisje2003 schreef:lianne304 schreef:beginnen met grondwerk als je daar nog niet mee bezig bent.
vrijheidsdressuur is een leuke tijdrovende sport voor jou en het paard veel plezier.
Grondwerk is toch ongeveer hetzelfde?
starxfren schreef:Zolang die maar niet aanleert dat die dan ervandoor mag galopperen kan het wel eens lukken maar let daar ook maar op! laat hem wel galopperen zo als dat van JOU mag/
marisje2003 schreef:starxfren schreef:Zolang die maar niet aanleert dat die dan ervandoor mag galopperen kan het wel eens lukken maar let daar ook maar op! laat hem wel galopperen zo als dat van JOU mag/
Ik ga er opletten, het mocht eventjes van mij maar daarna niet meer.
Daarna wou hij het nog proberen maar hij luisterde nog maar half![]()
Beter aanpakken ik
Maar, ik ga het niet zo vaak proberen dat die er vandoor gaat sjezen en dan niet doorlaten gaan NEEJ gwn gelijk proberen te laten stoppen![]()
marisje2003 schreef:@starxfren
Ja dat is deze basis![]()
Heb je verder nog leuke ideeën wat ik zou kunnen doen als mijn pony dit kan en ik dan wat VD ga doen en dan wel de basis (GW) blijf herhalen?
starxfren schreef:marisje2003 schreef:@starxfren
Ja dat is deze basis![]()
Heb je verder nog leuke ideeën wat ik zou kunnen doen als mijn pony dit kan en ik dan wat VD ga doen en dan wel de basis (GW) blijf herhalen?
Kusje geven
Steigeren
Buigen
Jambette
Ja en nee schudden
Voer weigeren
Op een blok staan
Rondje draaien
Piaffe
Voetje geven
ETC
kiki1976 schreef:VD en GW beide erg leuk om te doen.
Ben nu sinds kort ook begonnen met VD met mijn drachtige merrie.
Ik gebruik hierbij overigens wel een clicker. Ben begonnen met voetje geven en ter afwisseling ook achterwaarts.
Vaak ben ik gewoon met haar in de bak bezig en dan een combi van VD en GW.
Op deze manier houd ik mijn drachtige merrie toch geestelijk bezig, en beweegt ze ook lekker.
starxfren schreef:@marisje2003
Ja dat kan.. Heb ik ook wel gedaan bij mijn drachtige merrie maar niet de hele periode dat ze drachtig was.
Ik heb hem de laatste 3 weken van de drachtigheid sms in het stampmolen gezet en ben er eerst een paar maanden mee door gegaan met de basis dingen (niet steigeren enz. maar voetje geven) en dat soort dingen.
NIET de moeilijkste dingen doen bij een drachtige merrie want dan raakt de energie op en die heeft ze nodig bij het veulenen. Als er uperhaübt iemand is die het op de dag doet dat de merrie gaat veulenen :0