Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:JenW schreef:Ik heb de hengsten het hier geleerd met touwtjes.
Als je alleen de voorkant vastbind zonder te weten hoe je werkelijk moet longeren is dat niet zo verstandig.
Ineke2 schreef:Lammert Haanstra lijkt mij nou ook weer niet nodig. Die is veel te duur voor een meisje van 14 jaar.
Probeer gewoon iemand uit je omgeving te vinden die het je een aantal keren wil voordoen en het je daarna zelf laat doen onder begleiding tot je het zelf kunt.
JenW schreef:Ineke2 schreef:Lammert Haanstra lijkt mij nou ook weer niet nodig. Die is veel te duur voor een meisje van 14 jaar.
Probeer gewoon iemand uit je omgeving te vinden die het je een aantal keren wil voordoen en het je daarna zelf laat doen onder begleiding tot je het zelf kunt.
wel duur, maar o zo leerzaam, dan maakt de leeftijd niet uit. als je goed wilt longeren is hij een goed voorbeeld.
ts: ik zou iemand erbij halen die er wel verstand van heeft, en je duidelijk kan uitleggen en leren hoe je zoiets doet. en waarvoor je het doet, en wat je der mee bereikt. want echt longeren is niet zomaar een paard rondjes om je heen laten lopen.