Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VogeltjeM schreef:Het wordt moeilijk om je paard genoeg te motiveren zonder voedselbeloning. Juist dat hij happerig wordt, is een indicatie dat voer voor hem een sterke motivator is! Verdiep je eens in beleefdheid trainen, júist met een clicker, en het is allemaal op te lossen(zeg ik na ervaring met héél veel opdringerige paarden en clickertraining)
Mloez schreef:Hallo allemaal,
Ik ben het 5x per week volop trainen een beetje zat en wil wat meer lol gaan maken met mijn paard.
Aangezien het een kleuter eerste klas kan zijn die altijd in is voor onzin lijkt me dat hij vrijheidsdressuur met allerlei kunstjes (knielen, liggen, zitten, etc) zeker leuk zal gaan vinden.
Enige nadeel is dat de meeste methodes die ik tegenkom met clicker training zijn. Hij is van zichzelf al vrij happerig en knabbelt graag overal aan dus lijkt me dat niet de meest ideale methode voor ons.
Wie heeft er tips, methodes, boeken, dvds van andere trainingsmethodes om te beginnen met dit soort oefeningen, zonder clicker?
Alvast bedankt!
Amable schreef:Op mijn site heb ik het eea over clickertraining en voedselbeloning geschreven, wellicht dat dat je al helpt bij het verdiepen![]()
http://www.amable.nl