Ik heb een verzorgpaard die in mei 21 is geworden. Twee weken geleden hebben we besloten dat ik niet meer op haar ga rijden omdat ze al twee keer is gevallen tijdens het rijden. Ze heeft namelijk flinke artrose in haar benen... Weten jullie wat ik nu als activiteiten kan doen samen met haar? Draven en galopperen mag ze niet meer en ernaast stappen wordt een beetje saai...
Super dat jullie hebben besloten om haar niet meer te rijden. Je kan, zoals anderen hebben gezegd gemakkelijke vrijheidsdressuuroefeningen doen (bijvoorbeeld targetten, flemen, kusjes geven, ...); je kan aan schriktraining doen; gaan wandelen; ... Wat je ook doet, zorg er voor dat ze geen te korte cirkels moet maken want dat is niet zo gezond voor een ouder paard met artrose.
NH_trainer
Geplaatst: 14-11-15 23:37
Werken met dubbele lange lijnen, werken aan de lange teugel, obstakeltraining, grondwerken. Kortom, vele mogelijkheden
Dubbele lijnen, volgen zonder touw, op commando lopen/halt houden/draaien (terwijl jij aan de kant staat), verwendagje (paardentaart bakken en goede poetsbeurt). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dionnetje
Geplaatst: 02-12-15 08:12
Dubbele lijnen, lekker poetsen en wassen etc., stukje gaan wandelen, stapritje, kleine kunstjes met vrijheidsdressuur.
Sommige dingen zijn al genoemd maar hoop dat je er iets aan hebt.
Wat misschien leuk is om te doen is ttouchen, vinden veel paarden heerlijk, en is ook voor jezelf erg leuk om te doen. Volgens mij zijn hier wel cursussen in te vinden. Ook een is een schrikparcoursje (terwijl je er naast loopt) of een wandeling buiten erg leuk om te doen.