De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:06

Ik zie telkens weer wat het hele programma mij gebracht heeft. Paardlief schrikt logischerwijs nog wel (het blijft natuurlijk een vluchtdier) maar de reactie is anders. Er is even spanning maar ze blijft bereikbaar en let op mij in plaats van in blinde paniek er vandoor. En zodra het enge voorbij is os ze heeft besloten dat het niet meer eng is, laat ze haar hals vallen en ademt ze weer rustig.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:16

Wat fijn Mickey!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:29

@Micky: fijn om te lezen dat de methode zijn vruchten afwerpt! Die van mij was vandaag heel erg afgeleid, er hadden wat veranderingen plaatsgevonden op stal. Hij was daardoor best heet. Wat ik daar van leerde was niet te heftige aanwijzingen geven. Op een gegeven moment kwam hij bij het achterwaarts gaan namelijk wat van de vloer met zijn voorbenen. Ik wil hem absoluut geen steigeren aanleren natuurlijk. Ik ben toen eerst andere grondwerkdingen gaan doen met hem (verschillende richtingen oplopen, versnellen, halthouden etc) wat hij echt enórm goed deed! Ik denk dat als ik de leadrope gewoon los had gegooid, hij mij overal gevolgd was. Het begon trouwens al met een klein cadeautje toen ik hem uit het land haalde, hij kwam al hinnikend in galop op me af en volgde me vervolgens in de weide waar ik ook ging. <3

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:04

Merk zelf in laatste half jaar dat er veel meer rust komt tijdens ons totale samenzijn.
Er is minder correctie nodig, rust op poetsplaats, rustpunten en wachten in de trainingen , en veel minder reargeren op wat er om ons heen gebeurd.
Voorheen ving paardje alles op, zowel hoorbaar, zichtbaar als voelbaar, en reargeerde vaak heftig.
Dat maakte mij weer zenuwachtig: gut wat nu weer..., hoe reargeert hij ? En dat koppel je natuurlijk weer terug.
Ging dan vaak als reactie paard afleiden, of negeren, maar dat werkte vaak niet.

Er is nu vanuit mezelf veel meer duidelijkheid en ontspanning ontstaan, en daardoor voelen paarden zich beter bij me, en ahw gesteund.
In trainingen begrijpen we elkaar ook beter, herken de signalen die paard afgeeft als ze rust willen hebben bij me, en ik durf nu gerust ze dat ook te geven.
Heb nu ook meer begrip en geduld als paard iets niet begrijpt, nou dan later toch nog es.
Sta kortweg meer open voor wat paarden aanbieden ipv programma te doen.

Ik vergeet wel regelmatig weer te oefenen , of met nieuwe oefeningen aan te komen, terwijl ik weet dat dat juist belangerijk is.
Volgende fase is ohz meer te gaan oefenen, maar heb nog niet een coole ruiter hiervoor gevonden :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:07

Barvrouwke schreef:
Hier ook positieve ervaringen!
Vorig jaar ergens gestopt met TRT en nu weer opgepakt. Paard wist al het geleerde nog precies en dat terwijl hij ook dingen heeft die hij nooit lijkt te leren.
Ik ben nu ook een 2 tal keren met een sensibele 3 jarige aan de gang geweest. Erg leuk om te zien hoe snel ze leert en hoe 'heftig'de onstpannings reactie kan zijn op een hele simpele zachte vraag.
Ik merk aan mezelf dat ik nu ook veel vlotter de juiste handeling kan verrichten en dus nog sneller resultaat heb met de oefeningen.


Ben wel benieuwd wat je verstaat onder een simpele zachte vraag in jou eigen trainingen.
Zit je nl in de fase van lichtheid, komt het ook veel meer aan op je eigen lijfhouding, je stemming e.d.
En als je jezelf es niet lekker voelt, kun je dat niet verstoppen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:53

Peetstap schreef:
Barvrouwke schreef:
Hier ook positieve ervaringen!
Vorig jaar ergens gestopt met TRT en nu weer opgepakt. Paard wist al het geleerde nog precies en dat terwijl hij ook dingen heeft die hij nooit lijkt te leren.
Ik ben nu ook een 2 tal keren met een sensibele 3 jarige aan de gang geweest. Erg leuk om te zien hoe snel ze leert en hoe 'heftig'de onstpannings reactie kan zijn op een hele simpele zachte vraag.
Ik merk aan mezelf dat ik nu ook veel vlotter de juiste handeling kan verrichten en dus nog sneller resultaat heb met de oefeningen.


Ben wel benieuwd wat je verstaat onder een simpele zachte vraag in jou eigen trainingen.
Zit je nl in de fase van lichtheid, komt het ook veel meer aan op je eigen lijfhouding, je stemming e.d.
En als je jezelf es niet lekker voelt, kun je dat niet verstoppen.


Puur de eerste fase van het omstappen met de achterbenen, wat ze vaak al zelf inzetten zonder te moeten duwen, totaal zonder verfijning etc.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:17

Zo'n geval van: je paard staat voor je, je denkt zelf aan "achteruit" en paard doet stapjes naar achter :j en je mag meelopen.
Alleen de intensie en het beelddenken is al genoeg.
Betrap mezelf er wel op dat ik vaak alsnog met vingers sta te wapperen.... O:)

waar ikzelf enorm van kan genieten: paard)en) los samen met je in bak, op paar meter afstand van elkaar.
Je denkt met het paard in stap aan " draf" , je eigen lijf richt je wat op en whalla: draffie :P
Doe dit wel es in donker in onze buitenbak, en ja hoor, paardje reargeert ook.

Werkt niet bij elk karakter paard, maar ik vindt het super werken met deze gevoelige karakters.


Werken jullie wel es met twee of drie paarden tegelijk in de bak?
De interactie onderling is heel leerzaam.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:44

Ik was alweer even gestopt met TRT want het vinden van een nieuwe stalling voor mijn pony was even belangrijker. Nu ze een beetje gewend is op haar nieuwe plekje wil ik het binnenkort weer oppakken en hopelijk lukt het om haar zelfvertrouwen een beetje boosten.

We hebben altijd al gedoe gehad met alleen buiten rijden aangezien ze niet alleen het erf af wilt, maar ik bedacht me dat ik beter eerst de oorzaak kan aanpakken door te werken aan haar zelfvertrouwen. En laat ik nou alle informatie over dat onderwerp binnen handbereik hebben met TRT. :D

Vanavond maar weer lekker filmpjes kijken en lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:09

Waar hebben jullie de grote klaphanden gekocht? De eerdergenoemde webshop in dit topic bestaat niet meer. Op internet vind ik alleen kleine handjes.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:29

Bij een partyshop/carnavalswinkel. Of toevallig op Marktplaats.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:01

Hier gaat het oefenen heel erg goed. Mijn eigen paard heeft al door dat hij rustig moet blijven. Mijn bijrijdpaard vindt het allemaal veel moeilijker.
Afbeelding

Ik heb geen klaphandjes helaas, wel een vlag, poncho, zeil, plastic zakjes en ik heb vandaag een verjaardagsslinger, ballonnen en een opblaasband gekocht. Een grote paraplu had ik ook, maar mijn eigen paard vond die heel erg leuk en dus is ie nu stuk... Ik heb vandaag twee goedkope kleine paraplu's gekocht die ik eigenlijk gewoon met de dressuurtraining in de bak wil leggen.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:43

Na lang twijfelen heb ik mij gisteravond toch maar aangemeld:-)
Dus vandaag gelijk lekker aan de slag!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:23

maitestar23 schreef:
Na lang twijfelen heb ik mij gisteravond toch maar aangemeld:-)
Dus vandaag gelijk lekker aan de slag!


Veel succes en plezier!!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:56

Hoi Allemaal vanwegen prive omstandig heden een helle tijd niet meer actief geweest en nu weet ik niet bij wie ik moet zijn maar ik wil weer verder gaan met mijn paard en tristan zeg maar alleen heb ik een probleempje. Ik weet geen code of ieds meer.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:56

weet iemand waar ik moet zijn?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:35


helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:02


Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:39

Ff aanvragen op je email toch? Wat je gebruikersnaam is

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:13

Ja als het goed is kun je ook gewoon je e-mailadres als gebruikersnaam gebruiken en anders even mailtje naar info@trtmethod.com sturen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:34

Heel erg grappig. Ik heb me volgens mij al een jaar niet ingelogt want dat lukte niet, nu zie ik ineens allemaal nieuwe filmpjes! Ook een stukje bonusmateriaal dat toevallig laat zien waar ik mee bezig ben, maar wat niet helmaal lukt.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:06

Annetje schreef:
Heel erg grappig. Ik heb me volgens mij al een jaar niet ingelogt want dat lukte niet, nu zie ik ineens allemaal nieuwe filmpjes! Ook een stukje bonusmateriaal dat toevallig laat zien waar ik mee bezig ben, maar wat niet helmaal lukt.


oke wat gaaf... nou ik ga het ook s uitzoeken

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:35

Ik heb sinds een week of twee een nieuw paard erbij. Een zesjarige elitemerrie. Op zich nuchter van karakter, maar ze komt uit the middle of nowhere naar onze drukke stal in de randstad. Ze heeft nu dus een cultuurshock met verkeer, fietsers, wandelaars, honden, gillende kinderen etc en dat zorgt wel voor een hele hoop spanning bij haar.
Ik denk dus dat ik me ook maar weer ga storten op trt. Mijn andere paard kijkt nergens naar, nu dus maar gaan trainen met deze!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:17

SuperZodiaX schreef:
Ik heb sinds een week of twee een nieuw paard erbij. Een zesjarige elitemerrie. Op zich nuchter van karakter, maar ze komt uit the middle of nowhere naar onze drukke stal in de randstad. Ze heeft nu dus een cultuurshock met verkeer, fietsers, wandelaars, honden, gillende kinderen etc en dat zorgt wel voor een hele hoop spanning bij haar.
Ik denk dus dat ik me ook maar weer ga storten op trt. Mijn andere paard kijkt nergens naar, nu dus maar gaan trainen met deze!


Wat leuk zeg heel veel succes

Kimmm99
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:52

Wij denken sinds een aantal weken erover om ook te beginnen met de Tristan Tucker methode. Wellicht dat jullie kunnen aangeven of dit wat voor ons paard is.

Wij hebben een 7 jarige merrie gekocht een half jaar geleden waarvan wij wisten dat er een gebruiksaanwijzing bij zat. Tijdens het rijden kan ze zomaar haar hoofd omhoog gooien, waarbij je cap bijna haar hals raakt. Redelijk hoog dus. Ook kan ze hierbij gaan steigeren. Soms gaat het een poosje goed, soms niet. Zadel, fysio, osteo, tandarts, hoefsmid, bit, alles is nagegeken en alles is goed. Haar hoofd omhoog doen doet ze soms ook als ze buiten loopt, maar is geen duidelijke aanwijzing voor of er een speciale reden voor is. Het belemmert ons heel erg tijdens het rijden, maar weten niet hoe we dit het beste kunnen oplossen na eigenlijk alles al geprobeerd te hebben. Zou deze methode kunnen werken?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:58

Kimmm99 schreef:
Wij denken sinds een aantal weken erover om ook te beginnen met de Tristan Tucker methode. Wellicht dat jullie kunnen aangeven of dit wat voor ons paard is.

Wij hebben een 7 jarige merrie gekocht een half jaar geleden waarvan wij wisten dat er een gebruiksaanwijzing bij zat. Tijdens het rijden kan ze zomaar haar hoofd omhoog gooien, waarbij je cap bijna haar hals raakt. Redelijk hoog dus. Ook kan ze hierbij gaan steigeren. Soms gaat het een poosje goed, soms niet. Zadel, fysio, osteo, tandarts, hoefsmid, bit, alles is nagegeken en alles is goed. Haar hoofd omhoog doen doet ze soms ook als ze buiten loopt, maar is geen duidelijke aanwijzing voor of er een speciale reden voor is. Het belemmert ons heel erg tijdens het rijden, maar weten niet hoe we dit het beste kunnen oplossen na eigenlijk alles al geprobeerd te hebben. Zou deze methode kunnen werken?


Hmm, als ze het ook doet als ze buiten loopt zou ik toch meer denken aan iets wat fysiek niet goed zit. Bijv een zenuw die af en toe ineens wat knel raakt ofzo. Gek dat ze niets hebben kunnen vinden. Al heb ik zelf in het verleden ook een paard bij gereden die soms ook vanuit het niks ineens weg schoot met fikse bok. Ook nooit iets kunnen vinden.

De TRT methode zorgt er wel voor dat je paard leert hoe hij moet ontspannen Inc spannende situaties, en wat hij moet doen in zijn lijf. Maar uit jouw verhaal maak ik niet op dat het echt om spannende situaties gaat maar random gebeurt eigenlijk. Dus of het dan veel toevoegd...