Hoe doe je een pessoa om?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskeannex

Hoe doe je een pessoa om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 16:15

Ik heb een pessoa gekocht, en zou dus willen weten hoe je je paard het best kan trainen op spieren (en hoe je begint met trainen) Ook weet ik een beetje hoe je hem omdoet maar wil graag precies weten hoe.
Heeft iemand een goede makkelijke uitleg?

alvast bedankt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:16

Jeskeannex schreef:
Ik heb een pessoa gekocht, en zou dus willen weten hoe je je paard het best kan trainen op spieren (en hoe je begint met trainen) Ook weet ik een beetje hoe je hem omdoet maar wil graag precies weten hoe.
Heeft iemand een goede makkelijke uitleg?

alvast bedankt.

Zou iemand vragen in de buurt die je hiermee kan helpen.
En niet zelf gaan klooien, want als niet goed zit breng je meer schade toe dan dat je goed doet.

Iriscope

Re: Hoe doe je een pessoa om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:18

Sluit ik me bij aan. Een Pessoa is top, maar doe het even met iemand samen, bekijk van te voren wat YT filmpjes etc zodat je echt weet wat je ermee doet. Anders doe je meer fout dan goed!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:19

Idd niet alleen aan de slag gaan. 1: je paard moet er geleidelijk aan aan wennen, 2: mag zeker niet te strak staan, 3: opletten voor overbelasting. Zoek iemand die er ervaring mee heeft en het je op een goede manier kan aanleren. Dit gaat je veel zorgen en problemen besparen.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:21

Ten eerste wil ik je benadrukken dat het trainen met pessoa zeer intensief is voor het paard en dat je hier rustig mee moet opbouwen. Terecht dat je hier voor informatie komt vragen.

Zelf doe ik (op gevoel) beginnen met 3 minuten linksom, 3 minuten rechtsop stappen. Ik stel hem laag in, dwz onder de singel. In stilstand kijk ik ' strak' hij moet. Ik wil dat mijn paardje geen sterren kan kijken, maar wel de vrijheid heeft om even met zn neusje eruit te komen zodat hij zelf leert dat hij fijner loopt als hij voorwaarts neerwaarts loopt.
Ik bouw dit op totdat ik op 10 minuten in totaal stap. Dan voeg ik er 1 minuutje draf bij en ook dit bouw ik weer verder op. Totaal zou ik niet langer dan 20 minuten trainen, maar dat is mijn voorkeur.