Hoe zorg ik ervoor dat mijn pony de aandacht op mij richt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Hoe zorg ik ervoor dat mijn pony de aandacht op mij richt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 13:45

Ik probeer de laatste tijd wat vrijheidsdressuur met mijn pony te doen, maar ze heeft haar aandacht niet op mij, alleen maar op haar zoon(Is al ouder) en het gras/De snoepjes. Ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen, heeft iemand tips?

YvonneAmigo

Re: Hoe zorg ik ervoor dat mijn pony de aandacht op mij richt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:52

Meer 'vrijetijd' samen door brengen. Je paard kan je niet dwingen met jou om te willen gaan op zo een vrijwillige manier. Door samen in de wei te zitten of in de paddock versterk je de band ook op die manier dat je wilt bereiken. Volg spelletjes samen spelen. Veel geduld bereik je het meeste mee.

Mijn paarde vluchte eerst alleen maar omdat hij niet bij me wilde zijn. Ik heb weken met hem in de wei gezeten en nu blijft hij mij volgen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 13:53

YvonneAmigo schreef:
Meer 'vrijetijd' samen door brengen. Je paard kan je niet dwingen met jou om te willen gaan op zo een vrijwillige manier. Door samen in de wei te zitten of in de paddock versterk je de band ook op die manier dat je wilt bereiken. Volg spelletjes samen spelen. Veel geduld bereik je het meeste mee.

Mijn paarde vluchte eerst alleen maar omdat hij niet bij me wilde zijn. Ik heb weken met hem in de wei gezeten en nu blijft hij mij volgen.

Heel erg bedankt, ik zal het proberen!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:42

Ik zou eerst eens werken aan de beleeftheids regels zoals voer weigeren en uit je ruimte blijven. Neem zelf een actieve houding aan en zorg dat ze bezig blijft en beloon op de juiste momenten, maar geef je pony ook de tijd om dingen te verwerken, maar maak deze tijden ook weer niet te lang. Het heeft met gevoel en timing te maken :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:48

You can lead a horse to water but you can't make him drink... Is een uitspraak die bij ons op stal te vinden is en zegt het al. Je kunt je paard niet dwingen en ik weet zeker dat je daar ook niet op uit bent. Is Parelli niet wat voor jullie?

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:50

Hoe lang doe je een 'sessie'? Sommige paarden houden de aandacht maar heel even vast, zoals bijv. ook mijn jongste.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 11:42

xxShetLover schreef:
Hoe lang doe je een 'sessie'? Sommige paarden houden de aandacht maar heel even vast, zoals bijv. ook mijn jongste.

Max. een kwartiertje/20 minuten.