Wie kan mij helpen met mijn getraumatiseerde andalusier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2800
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wie kan mij helpen met mijn getraumatiseerde andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:58

Mooi te lezen dat het goed gaat en dat je les mooi aansluit. Jammer dat de plek maar tijdelijk is, hij voelt zich er lekker en vertrouwd.

Kingsfield

Berichten: 39
Geregistreerd: 20-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:29

Wauw wat fijn om te lezen dat hij nu een plekje heeft dat weer iets beter bij hem past en dat je weer een manier hebt gevonden om vooruit te komen. Zal jullie vast beide goed doen.

Ik heb die van mij ook verhuisd een half jaar geleden. Hij stond op een stal met ongeveer 15 andere paarden. Die van mij is een beetje dominant. De wei werd zo aangepast dat er alleen ruinen in stonden en met zo min mogelijk wisselingen. Ook op stal was hij altijd wat onrustig en extreem gericht op andere paarden.

Helaas moest ik hem gedwongen verhuizen omdat de eigenaar van de stal overleden is. Maakte me erg zorgen om een plek te vinden waarbij ik dezelfde aanpassingen kon doen om hem op zijn gemak te krijgen.

Eerste avond heb ik enorm zorgen gemaakt omdat hij compleet uit z'n doen was en gestrest.

Inmiddels zijn we een half jaar verder en had ik me geen betere plek kunnen bedenken. Hij staat alleen op de wei. Wel naast andere paarden waar hij contact mee heeft maar op een gezonde manier zonder dat hij kan jagen. Hij is nu zoveel relaxter vanuit zichzelf ipv claimend.

Misschien is dat wel ons grote probleem dat we ons te veel zorgen maken haha.

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Wie kan mij helpen met mijn getraumatiseerde andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 08:34

Dat is wel echt de omgekeerde wereld van mij. Ik check nu elke paar uur de camera's om te kijken of hij niet te veel bij de voerplek wordt weggejaagd en daardoor te weinig eet haha. Fijn dat jouw beestje wel lekker zijn plekje heeft gevonden. Bengt jou ook gelijk rust als je ziet dat het goed gaat. Ik voel me ook alleen goed als Amigo zich ook goed voelt haha

Ik heb geen idee waar ik hem nu heen moet verhuizen. Dit is gewoon te zwaar voor mij in combinatie met mijn werk. Helemaal vanaf deze week, de liveshows van The Voice beginnen dus ik sta nu donderdag en vrijdag van 09:00 tot minimaal 23:00 uur in de studio...

De plek moet ook aan best wel veel eisen voldoen voor hem ivm zijn moeilijke omgang en daardoor echt een moeilijke zoektocht. Nu wil de eigenaresse ipv weg daar misschien een PP van dat stuk maken zodat er meerdere paarden komen en ik dus niet meer vaak gedwongen 2 keer per dag moet mesten. Maarja altijd nog 'misschien' dus nog onzeker.

Maar je hebt zeker gelijk dat we ons vaak te veel zorgen maken. Tot nu toe is het elke keer snel goedgekomen en vind hij wel zijn weg .. Ik weet wel zeker dat ik me meer stress en meer zorgen maak dan hij doet haha..

Kingsfield

Berichten: 39
Geregistreerd: 20-03-12

Re: Wie kan mij helpen met mijn getraumatiseerde andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:19

Ja het is ook heel lastig om een plek te vinden die aan veel eisen voldoet. En idd als je merkt dat het goed gaat, heb je zelf meer rust.

Hoop dat jullie ook een fijne plek gaan vinden of dat deze plek toch meer zekerheid kan bieden.hou ons op de hoogte ben erg benieuwd.

Gaaf werk heb jij trouwens! Succes!!

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:30

Thanks, het is ook wel echt suuuper leuk werk. Kost alleen helaas gewoon veel tijd en verdien gewoon te weinig.. Krijg niks voor mijn overuren terwijl ik elke week ongeveer 15 uur overwerk....

Vorige week zaterdag ben ik gaan kijken bij een stal in Dalem. Die middag heb ik hem gelijk verhuisd, wat een prachtige plek!! Hier ben ik ook gewoon helemaal af van het mesten en kan ik mij lekker focussen om Amigo zelf!!

VOLG: Amigo zoekt zijn weg in de kudde
Hier wil ik het proces gaan bijhouden hoe hij de kudde in gaat. Aangezien het wel een half jaar kan duren voordat hij zijn plekje heeft gevonden!


Voor het trainen heb ik de Rambo Micklem multi bridle aangeschaft op aanraden van Angela Remie! Super mooi hoofdstel en hij reageert er ook goed op! Ik vind het alleen super lastig om hem goed af te stellen..
Afbeelding


Nu Amigo verhuisd is doe ik met trainen ook even een stapje terug zodat hij even rustig kan wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dus lekker veel spelen met hem!

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 23:21

Wij zijn even de omgeving bij zijn nieuwe plekje gaan verkennen! Super leuk rondje, wel anderhalf uur wandelen maar dat vind ik niet erg als ik zie hoe blij het beestje ervan wordt! Oortjes naar voren en hij liep soms zelfs een meter voor mij uit (wel aan een lang touw). Blijkbaar ging ik niet snel genoeg haha!

Het gaat zo goed met zijn mentale staat. Hij durft zijn mening steeds meer te geven en ik zie hem ook echt genieten van de kleine dingen! Zo kwamen we een kind tegen die met haar ouders aan het fietsen was. Het meisje wist niet hoe snel ze van haar fiets moest om hem een aai te kunnen geven. Amigo zijn hoofdje naar beneden en vond de aandacht fijn. Hij wilde ook niet meer weg bij haar! _O-

Toen kwamen we bij een strandje aan en hop pony het water in! En daarna nog uitgebreid rollen in het zand! Ik ben zo super trots op hem dat hij dit allemaal durft!
Afbeelding

Nog 1 keertje dan :)


Voor de mensen die het interessant vinden, het hele verhaal staat op:
VOLG: Amigo zoekt zijn weg in de kudde



.