Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 07:26

Ik heb tot 10 paarden en andere dieren in een stal getraind bij de dierenbescherming. Het helpt in het begin om uit zicht te zijn of in elk geval dat het niet-aan-de-beurt-zijnde-dier eten (hooi) heeft en niet bij het target dier kan. Je krijgt anders geheid te maken met jaloezie en/of resource guarding (verdedigen van de trainer-met-eten): ze willen allemaal getraind worden. :D

Ik heb ook wel met 2 andere trainers en 3 clicker paarden in 1 bak gewerkt met dezelfde clicker en dat ging goed. Paarden leren dan snel op welke trainer te letten en op welke clicker.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:45

*komt nog is binnenvallen*

Heb zo ooit op een asiel 2 paarden willen trainen. Merrie kon er gewoon bij blijven, zij was niet invasief ofzo als ik met de andere bezig was, maar als het aan de merrie was moest ik de ruin wss vastketenen. Hij heeft daar omheiningen afgebroken, door, over beken gegaan, door schapendraad, door houten planken, alles moest wijken HIJ MOEST EN ZOU ERBIJ ZIJN. Ik wou hem eigenlijk liefst in een stal aan de andere kant van het complex steken maar dat mocht niet. Het werd echt onmogelijk :s

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:03


Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:02

Ja ik volg! Erg leuk dat je een topic hebt gemaakt!
Verloopt jullie grastraining op dit moment ook een stuk makkelijker met al die dorre sprietjes? :+

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:58

Hij had sws weinig moeite met van het gras afblijven, de brokken zijn lekkerder lijkt wel xD als ik nu op een sappig stuk gras zou komen zou het wel anders zijn denk ik xD

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 02:40

Dat kan in de lente tijdelijk weer veranderen. ;) Maar meestal is dat slechts tijdelijk. In die tijd moet je dan betere bekrachtigers aanbieden om het gras te overtreffen.
Ik ga je blog bekijken! Ik heb Kyra ook met R+ beleerd. Een hele ervaring, maar super reinforcing. :D

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:47

Haha waarschijnlijk :p

Ow het is niet mijn blog hoor! Is die van Janneke :)

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:40

O leuk, Gaelle, ik ga ook volgen

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:46

Kei tof , merci :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:41

Hoi allemaal ik kom weer even binnenvallen met paar vraagjes.

Mijn tinker vind opzadelen echt vreselijk (denk dat ze bij de vorige eigenaar ruw opgezadelen en aangesingeld is) Krijg de singel soms niet dicht, en dan heb ik hem dicht en kan ik tijdens het rijden nog 10x aansingelen, want ze ontspant. Kan ik haar helpen dmv clickertraining om haar weer vertrouwd te krijgen met aansingelen en opzadelen.

En ik heb 2 clickers, is het handiger om het bij 1 clicker te houden (de ene clicker klikt harder dan de andere) Ik heb nu, omdat ik begonnen met met die harde klik, het polsbandje aan die gehangen.

Ik wil iig het opzadel proces gaan filmen, lijkt mij heel intressant om de vorderingen te volgen.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:43

Ik denk zeker dat dit kan helpen! Dan in hele kleine stapjes werken. Ik zou beginnen met een dekje, daarna longeersingel (dat is toch minder dan een zadel) en verder werken naar het zadel. Dan moet je echt gedrag shapen, dus clicken en belonen als ze ontspant.
Ik zou het gewoon bij één clicker houden, behalve als ze hetzelfde zijn natuurlijk.

Met Ivy nu lekker bezig met vrijheidsdressuur dmv clickertraining. Wil haar ook nu het inparkeren bij het krukje gaan aanleren.
Met Shan wil ik langzaam weer beginnen met voorbereiding op het rijden ed. Daar ga ik denk ik ook weer clickertraining bij gebruiken.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:08

Ja dat kan zeker werken !
Als het echt heel erg is kan je al beginnen met belonen als je het dekje nog maar vast hebt, tot ze er comfy mee is en dan een stap verder. Zeker filmen, ook als t niet goed gaat en delen hier of op de clicker FB groep... kunnen mensen mee helpen :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:13

Ben inderdaad net lid geworden. Ga vanmiddag meteen mee beginnen. :D

En ik houd het maar bij die harde klik de kent ze.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:18

Ja dat kan zeker, heb het zelf ook gedaan bij mijn paard. Je kan eens tussen de filmpjes van Shawna karrash kijken, volgens mij zegt zij hier wat over, over counter conditioning.

Er moet alleen een hele grote waarschuwing bij. Je moet 100% zeker weten dat je paard het gedrag dat je eruit wil trainen niet doet vanwege pijn. Je paard uit zich nu (wat doet ze precies?) en heeft daar misschien wel een goede reden voor. Ook als ze pijn heeft kan je haar met CT leren braaf stil te staan en ontspannen te ogen, maar dat heeft de pijn dan niet weggenomen.
Ik zou niet te makkelijk aannemen dat het komt door ruw handelen van vorige eigenaars maar echt uitsluiten of het niet iets is van maagzweren, rugpijn of wat dan ook.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:41

Ze is van top tot teen onderzocht, omdat ze zoveel angst en spanning en vluchtgedrag onder het zadel had. Dus alles is uitgesloten.

Met opzadelen is al stuk verbeterd. Eerst liep ze alleen maar weg van het zadel. Alleen met aansingelen zet ze der buik alleen maar uit, en probeert te happen.
Vandaar mijn gedachten van ruw behandeld.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:18

Wat goed :D

En:

Carolien Hendriksen doet binnenkort een demo R+ op een lokale manege en heeft er een standje. Er kan eventueel een tablet/laptop gezet worden die de hele tijd filmpjes afspeelt van mensen met hun paard die wat geleerd hebben met clickertraining. Ik wil ervoor graag op youtube een afspeellijst maken met leuke filmpjes van jullie. Denk aan tandenflossen, ontworming, hoefjes geven, leuke kunstjes, dingen onder het rijden, ... alles kan :P
Daarbij is het ook nog leuk om zo een lijstje te hebben ter inspiratie :P
Hebben jullie niks op youtube, mag je het ook mailen naar selfslagh.gaelle@gmail.com of via wetransfer sturen bv!

Tot nu toe heb ik wel wat filmpjes maar van niet zo veel verschillende mensen...

https://www.youtube.com/watch?v=Hbt5M_7 ... khQqlrGkOg

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:52

O dat geitje! Te lief.

Sorry, ik heb wel veel filmpjes maar ben nogal gesteld op m'n privacy dus maak niets openbaar.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:53

Is geen probleem hoor, daarom dat ik het vraag :p Wil niet zomaar iedereen zijn filmpjes tentoon gaan stellen als ze dat niet willen :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:57

Voor wanneer moet je ze hebben?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:58

Volgens mij liefst voor zaterdag :P

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:40

Ik volg!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 01:14

Ik heb wel wat videos die je kan gebruiken. Heb je nog voorkeur voor bepaalde onderwerpen? :D

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:32

Niet meteen voorkeur, maar dat vraag je beter aan Carolien dan :P heb nog verdacht weinig vrijheidsdressuur mss moet ik in dat forumdeel gewoon een topicje starten met deze vraag ook :P

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:47

Ik kan wel wat vrijheidsdressuur opnemem. Moet er muziek onder of orgineel geluid.

Gisteren met mijn fjord geclickerd, om te leren het bit zelf te pakken, dat gaat echt super goed. Eerst was het echt dramatisch om het bit in te doen bij haar.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:40