Nog vd doen met een 30jarige pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lienandries

Nog vd doen met een 30jarige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:55

Hey, mijn verzorgpony is een super abnormaal hyperactieve pony :P ik kan er nog perfect mee rijden en ze loopt aan de teugel, gallopeert sneller dan ik kan lopen(ze houd altijd haar oren naar voren) er zijn 2 dingen waarvan ze houd: crossen en SPRINGEN! toen ze jonger was werd ze antwerps kampioen in de springsport en op der 20 ging ze met pensioen, op haar 30 ging ik haar verzorgen :+ Ik wil graag vd doen -> iets moeilijkere oefeningen, ze kan al:
-flemen
-shaken
-kusje
En op het blok staan :)
Ik zou graag moeilijkere oefeningen doen (ik kijk wat ze leuk vind, jambette vond ze niet leuk dus daar ben ik mee gestopt ;) ) ik zou graag compliment, aanleren zou dat nog gaan of is ze te oud? Grtjes Lien :+

StalNollie

Re: Nog vd doen met een 30jarige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:56

joh ik zou het niet meer doen,
en ik zou dit anders in overleg met de eigenaar doen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:00

Ik vind het juist leuk om op deze manier met haar te spelen. Ze is niet te oud om te leren, wel zou ik rekening houden met haar leeftijd door per keer niet langer dan een kwartiertje te oefenen. Bij het blok moet je even goed inschatten hoe hoog dat blok dan mag zijn. In mensen jaren is ze een jaar of 80 dus helemaal soepel zal ze niet meer zijn

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:02

Wat ik nu doe met mijn pony is bijv. Het kusje echt op commando aanleren. Hij doet het nu als ik mijn vinger op mijn wang leg en kus zeg. Nu ben ik dit gaan verkleinen naar alleen kus. Je kan ook gewoon haar laten mee stappen/draven. Je zou eens op kunnen zoeken: kleine oefingenen vrijheidsdressuur. Dan krijg je meer oefeningen met het hoofd zodat ze niet teveel belast word.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:03

mrie schreef:
Ik vind het juist leuk om op deze manier met haar te spelen. Ze is niet te oud om te leren, wel zou ik rekening houden met haar leeftijd door per keer niet langer dan een kwartiertje te oefenen. Bij het blok moet je even goed inschatten hoe hoog dat blok dan mag zijn. In mensen jaren is ze een jaar of 80 dus helemaal soepel zal ze niet meer zijn

Oke even offtopic: hoe reken je de leeftijd uit in mensen jaren?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:13

weet ik niet, ik praat even stalgenoot met dertigjarig paard na

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:15

Als het paard gewoon nog rijd denk ik dat vd niet zo'n probleem is maar natuurlijk wel een beetje rustiger aan dan met een jong paard

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:18

Wel lezen shakiranogwat4 het beest is 10 jaar met pensioen. En wat is er nou rustiger dan leren een kusje te geven

Lienandries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:47

mrie schreef:
Wel lezen shakiranogwat4 het beest is 10 jaar met pensioen. En wat is er nou rustiger dan leren een kusje te geven

Ze was 10 jaar met pensioen nu word ze terug bereden maar ze doet alles met plezier ik heb insta en iedereen d8 dat ze 9 ofzo was

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:59

mrie volgens mijn moet jij beter lezen :D

wat vind de eigenaar ervan? ik heb een oudje van 27 maar zou niet blij zijn als daar nu ineens vd mee word gedaan, ze kan 2 oefenen van jaaaaaren geleden maar die hoeft ze van mijn totaal niet meer te doen.

Lienandries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 21:03

StalNollie schreef:
mrie volgens mijn moet jij beter lezen :D

wat vind de eigenaar ervan? ik heb een oudje van 27 maar zou niet blij zijn als daar nu ineens vd mee word gedaan, ze kan 2 oefenen van jaaaaaren geleden maar die hoeft ze van mijn totaal niet meer te doen.

Haha de eigenaar vind alles goed :+ wij vragen iets en hij zegt altijd "ja" we hebben het echt getroffen met hem!! Wij doen alles voor die paardjes qua verzorging en in ruil mogen we rijden en doen alsof ze van ons zijn <3

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:07

Cas123 schreef:
mrie schreef:

Oke even offtopic: hoe reken je de leeftijd uit in mensen jaren?

Is toch leeftijd x 3 = leeftijd in mensenjaren.
Bij honden en katten e.d. is dat leeftijd x 7 = leeftijd in mensenjaren.

Ik heb dit van een kennis gehoord. Weet niet of het waar is!! ;)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:58

Zolang jij goed in de gaten houdt of het paard het aan kan, kan het prima!
Mijn pony is ruim 30, en daar doe ik ook nog vd mee. Ik doe met hem wel de wat makkelijkere oefeningen (flemen, kusje, jambette, blok, nee schudden), maar hij zou ook nog wel lichamelijk wat zwaardere dingen kunnen zoals spagaat. Pony wordt ook nog gewoon gereden, springt nog gewoon etc. Dus zolang jij kijkt naar wat het paard zelf aan geeft is het geen enkel probleem.

Rica1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:54

Ik zou het gewoon in de gaten houden of het paard het nog aankan. Zolang hij dat nog kan is t prima. Ik zou wel de makkelijkere dingen doen.

cheryl_x_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:53

Als hij het nog aankan kan je het misschien lichtjes doen, maar ik zou daarmee niet te fanatiek zijn. Er zijn nog genoeg leuke kleine oefeningen zoals nee schudden, rondje draaien, gapen ect. :)

anous2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:59

je zou wel vd kunnen doen maar als ik jouw was zou ik niet bv. 1/2 uur achterelkaar bv. 20 minutjes per dag :) succes !

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:10

Jammer dat er met een pony van 30 nog gesprongen word.Ik krijg gewoon de kriebels als ik dit weer lees.Ik heb hier een verzorgster weggestuurd.Ons ouwtje al ruim de 30 gepasseerd ging ze ineens op lopen jagen en laten springen.
Je met een 30 jarige bezig houden is leuk,maar het moet voor zo'n pony leuk blijven.Zeker een pony die intensief bereden is geweest heeft slijtage aan zijn gewrichten en als je die dan in beweging houd is dat goed,maar gekke dingen als spagaat of springen zou ik laten.

Lienandries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:41

beatje schreef:
Jammer dat er met een pony van 30 nog gesprongen word.Ik krijg gewoon de kriebels als ik dit weer lees.Ik heb hier een verzorgster weggestuurd.Ons ouwtje al ruim de 30 gepasseerd ging ze ineens op lopen jagen en laten springen.
Je met een 30 jarige bezig houden is leuk,maar het moet voor zo'n pony leuk blijven.Zeker een pony die intensief bereden is geweest heeft slijtage aan zijn gewrichten en als je die dan in beweging houd is dat goed,maar gekke dingen als spagaat of springen zou ik laten.
euhm die pony vind het leuk om te springen hoor! Ze sprong over een laag sprongetje van 20cm 70cmfzo! Ze sprong er niet normaal hoog over✋ iedereen die ik meeneem naar Moon zegt dat ze een abnormaal hyperactieve pony is en als we aan de hand meelopen moet ik haar bijhouden dus ja die pony kan het echt nog aan! En ik jaag haar niet op want ze loopt vanzelf zot hard....!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:46

Die pony weet niet wat er goed is voor zijn oude gewrichten en sommige verzorgers nog minder.
Jammer genoeg word er met oudere dieren weinig rekening gehouden en gaat het eigen belang van mensen vaak voor de gezondheid van dieren.

Lienandries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:22

beatje schreef:
Die pony weet niet wat er goed is voor zijn oude gewrichten en sommige verzorgers nog minder.
Jammer genoeg word er met oudere dieren weinig rekening gehouden en gaat het eigen belang van mensen vaak voor de gezondheid van dieren.
als Moonmight zelf aangeeft dat ze nog wil rijden en altijd met haar oren naar voren rijd is hier TOTAAL niets erg aan als ze ooit aangeeft dat ze niet meer kan dan stoppen wij ook wel direct hoor! En ze word niet actief gereden zoals een sportpaard hoor... 1x in de 2 weken een half uurtje ofzo! En als ze zelf altijd wil galloperen en niet wil draven dan denk ik dat jij fout zit en dat die pony mij nog perf aankan! Die pony is 1.44m en ik weeg 45kg en ben 1.60m, totaal niet groot en ik ben heel mager dus euhm✋

xloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:16

Rijden kan nog maar niet te fanatiek inderdaad, zolang je pony het nog leuk vind!