-flemen
-shaken
-kusje
En op het blok staan

Ik zou graag moeilijkere oefeningen doen (ik kijk wat ze leuk vind, jambette vond ze niet leuk dus daar ben ik mee gestopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mrie schreef:Ik vind het juist leuk om op deze manier met haar te spelen. Ze is niet te oud om te leren, wel zou ik rekening houden met haar leeftijd door per keer niet langer dan een kwartiertje te oefenen. Bij het blok moet je even goed inschatten hoe hoog dat blok dan mag zijn. In mensen jaren is ze een jaar of 80 dus helemaal soepel zal ze niet meer zijn
StalNollie schreef:mrie volgens mijn moet jij beter lezen![]()
wat vind de eigenaar ervan? ik heb een oudje van 27 maar zou niet blij zijn als daar nu ineens vd mee word gedaan, ze kan 2 oefenen van jaaaaaren geleden maar die hoeft ze van mijn totaal niet meer te doen.
Cas123 schreef:mrie schreef:Ik vind het juist leuk om op deze manier met haar te spelen. Ze is niet te oud om te leren, wel zou ik rekening houden met haar leeftijd door per keer niet langer dan een kwartiertje te oefenen. Bij het blok moet je even goed inschatten hoe hoog dat blok dan mag zijn. In mensen jaren is ze een jaar of 80 dus helemaal soepel zal ze niet meer zijn
Oke even offtopic: hoe reken je de leeftijd uit in mensen jaren?
beatje schreef:euhm die pony vind het leuk om te springen hoor! Ze sprong over een laag sprongetje van 20cm 70cmfzo! Ze sprong er niet normaal hoog over✋ iedereen die ik meeneem naar Moon zegt dat ze een abnormaal hyperactieve pony is en als we aan de hand meelopen moet ik haar bijhouden dus ja die pony kan het echt nog aan! En ik jaag haar niet op want ze loopt vanzelf zot hard....!Jammer dat er met een pony van 30 nog gesprongen word.Ik krijg gewoon de kriebels als ik dit weer lees.Ik heb hier een verzorgster weggestuurd.Ons ouwtje al ruim de 30 gepasseerd ging ze ineens op lopen jagen en laten springen.
Je met een 30 jarige bezig houden is leuk,maar het moet voor zo'n pony leuk blijven.Zeker een pony die intensief bereden is geweest heeft slijtage aan zijn gewrichten en als je die dan in beweging houd is dat goed,maar gekke dingen als spagaat of springen zou ik laten.
beatje schreef:als Moonmight zelf aangeeft dat ze nog wil rijden en altijd met haar oren naar voren rijd is hier TOTAAL niets erg aan als ze ooit aangeeft dat ze niet meer kan dan stoppen wij ook wel direct hoor! En ze word niet actief gereden zoals een sportpaard hoor... 1x in de 2 weken een half uurtje ofzo! En als ze zelf altijd wil galloperen en niet wil draven dan denk ik dat jij fout zit en dat die pony mij nog perf aankan! Die pony is 1.44m en ik weeg 45kg en ben 1.60m, totaal niet groot en ik ben heel mager dus euhm✋Die pony weet niet wat er goed is voor zijn oude gewrichten en sommige verzorgers nog minder.
Jammer genoeg word er met oudere dieren weinig rekening gehouden en gaat het eigen belang van mensen vaak voor de gezondheid van dieren.