Aan halstertouw/longeerlijn laten springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Aan halstertouw/longeerlijn laten springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:19

Hi!
Ik ga zo weer naar mijn verzorgshetjes, maar ik wil vandaag wat nieuws proberen. Ik heb ze pas sinds kort en ik heb er eigenlijk alleen nog maar een beetje mee gelopen en ik heb ze ofcourse geborsteld. Vandaag wil ik beginnen met het 'springen' over obstakels. Ik ga beginnen met een tak (oid) wat plat op de grond ligt, maar ik weet niet zo goed hoe het dan verder moet. Wat moet je doen als het heel goed gaat? Misschien lukt het vandaag nog niet, een stapje verder, maar misschien de volgende keer wel.

Wat is het handigst om te doen, zelf meespringen en met een halstertouw of ernaast lopen met een longeerlijn?
En ik neem aan, na elke goede 'sprong' of hupje, een brokje biks?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen c:
Liefs, Kath.

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:15

als ik ga springen met mijn verzorgshetjes laat ik ze eerst altijd over een balkje stappen en dan draven. Daarna zet ik de hindernis steeds hoger. Maar wel zo hoog dat ze het nog kunnen springen. En als ze weigeren gewoon nog een keer springen.
Pas stoppen als het goed gaat.
Hebben ze al wel eens gesprongen? Als dat niet zo is gewoon alleen beginnen met over balkjes stappen en draven.
Ik spring altijd gewoon met een lang halstertouw. Want een longeerlijn vind ik onhandig omdat hij zo lang is. :D ik spring altijd mee omdat ze anders achter me aanlopen en niet springen :')
Ik zal in het begin elke keer een brokje geven als beloning (als ze nog nooit hebben gesprongen) daarna afbouwen, dus om het sprongetje belonen!
Maar niet te lang doorgaan hoor, dan word het saai voor shetjes ;)

Anoniem

Re: Aan halstertouw/longeerlijn laten springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:19

Ik zou niet belonen met eten maar gewoon met je stem.

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:20

Bedankt voor de reacties, helaas was het al iets te laat haha. Ik ging rond 14:00 naar de shetjes en ik heb lekker gesprongen. Dash pakte het goed op, echt leuk :3 we begonnen met over balkjes draven en we hebben opgebouwd tot iets minder dan 30 cm, ze vond het duidelijk erg leuk. Vrijdag ga ik weer verder.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:27

Misschien zou je kunnen beginnen met Parelli met je shetjes. Ik laat mijn bijrijdpaard ook over obstakels springen vanaf de grond op die manier (voorbeeldfoto staat in mijn profiel). Ik stuur haar puur op lichaamstaal, die ze goed begrijpt doordat we samen de Seven Games hebben doorlopen. Ik beloon haar niet met eten, ze ziet rust als een beloning. Als je meer informatie zou willen, kan je even een pb sturen :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:31

Ik zou als ik jou was eerst een keertje longeren. In plaats van 'meteen' beginnen met springen. Maar goed, ze vonden het erg leuk zoals je zei. Vrijspringen is misschien een idee?