Help! Draf volledige controle kwijt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Help! Draf volledige controle kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 18:37

Hoi!

Ik heb sinds een half jaartje een hele lieve verzorgshetlander :D Floris is wel een tikkeltje aan de kleine kant voor mij daarom ben ik mij gaan interesse in Lange lijnen. Ik deed dat sinds kort met een bitloos hoofdstelletje en 2 longeerlijnen. Nou heb ik ook een heel mooi roze longeersingel gekocht want ik merkte dat dat veel fijner werkt ( Ik mocht een keer een longeersingel van een vriendin lenen)

Maar als Floris in draf zit, en ik dan een beetje mee ren, heb ik het gevoel of ik geheel de controle kwijt ben. En dat de hulpen totaal niet aankomen. Dus hoe kan je dit oplossen? Lopen dan komt er een gat tussen ons, en rennen verlies ik dus de controle. Ik weet dat we nog beginners zijn, en dat we geduld moeten hebben. Maar het is toch iets waar aan we moeten werken. Aan stap is er bijna niks op aan te merken, natuurlijk zijn er verbeter puntjes zoals nagevelijk lopen en de stelling.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen! Les ben ik ook wel geïnteresseerd naar alleen heb ik geen flauw idee wie dat zou moeten geven :roll: (Omgeving Ophemert, Tiel)

U zou ons heel erg helpen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:38

Je verzorgshetlander leren verzameld draven zodat jij kan snelstappen er achter. Nu als jij gaat rennen gaan je lijnen meer "zwiepen" zeg maar en daardoor kan je shet juist de neiging krijgen sneller te gaan door de "slaande" lijnen (met dat je zelf veel beweegt tijdens het rennen). :)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 18:42

Lori schreef:
Je verzorgshetlander leren verzameld draven zodat jij kan snelstappen er achter. Nu als jij gaat rennen gaan je lijnen meer "zwiepen" zeg maar en daardoor kan je shet juist de neiging krijgen sneller te gaan door de "slaande" lijnen (met dat je zelf veel beweegt tijdens het rennen). :)

Bedankt! Ik zal eens gaan proberen om hem wat meer te laten verzamelen. Ik ren er best raar achter, mijn benen zwiepen dan een beetje zodat mijn handen op een rechte lijn en hoogte blijft en daardoor de lijnen vrij stil hangen. Ik denk dus niet echt dat het daar aan ligt, maar toch bedankt voor je mededenken!

elenaMM77

Re: Help! Draf volledige controle kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:52

zelfs met paarden aan de lange lijnen, loop je mee in draf.. niet rennen, je hebt dan altijd minder controle..

het beste wat je kunt doen is goede begeleiding zoeken erbij.

Basilicium

Re: Help! Draf volledige controle kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:17

Heb je de tips al in de praktijk kunnen brengen? En, hielpen ze?

De reactie van ElenaMM77 doet me afvragen hoe het eigenlijk komt dat je je genoodzaakt voelt te rennen in plaats van te lopen? Heb je dit nodig om in die drijvende houding achter zijn schoft te blijven, of zou je het inderdaad ook lopend af kunnen? Indien je het meerennen echt nodig hebt om hem bij te kunnen blijven, zou je er goed aan doen de longeercirkel te vergroten. Hoe dichter bij de pony je bent, hoe meer je namelijk mee moet gaan in zijn tempo. hoe verder je van de pony vandaan staat, hoe makkelijker het is om in kleine cirkels rondom het middenpunt te blijven.