Longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LisaXLoll

Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:40

Haii !
Ik hoop dat dit in het goede rijtje staat ?
Maargoed .. op naar mijn vraag :)

Ik longeer mijn pony nooit , wil het toch eens proberen :j ( met hulp van mijn vader en een pony die het snapt , dus dat lukt wel ;) )
Maarre .. waar laat je de teugels en hoe maak je de lijn vast ?

Ik heb geleerd dat je de lijn door de binnenste bitring doet en aan de buitenste vastklikt.
Klopt dit ??
En de teugels zitten altijd gedraaid door de keelriem ofsow ??
Leg me dit aub uit :') :j
Bedankt alvast +:)+

magda_90

Re: Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:44

Voor de eerste keer zou ik een touwhalster of een halster wat je even strakker maakt willen adviseren. Zo kom je niet onbedoeld eens harder in de mond en kun je je eerst richten op je paard om je heen te laten lopen. Zodra de handigheid groeit, kun je het hoofdstel eens gaan gebruiken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:44

Je kunt de teugels er het beste afhalen, zo heb je er helemaal geen last van.
Verder is die manier van de lijn vastmaken niet zo ideaal, je kunt het beste de lijn een rondje extra door de binnenste ring draaien en dan aan de buitenste vastmaken, anders geeft het de druk verkeerd in de mond van het paard. Maar als het kan kun je hem het beste aan een halster/kaptoom/touwhalster longeren. Verder moet je goed op je eigen lichaamstaal letten.

Succes!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:45

Inderdaad eerst even met (touw) halster of kaptoom longeren.
Mocht je toch met hoofdstel willen gaan longeren, zou ik een bitstukje gebruiken.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:50

Bedankt voor die snelle reacties :)
Ja , misschien eerst maar eens met een halster proberen , dat ik daar zelf niet aan dacht ..

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:54

Je kunt je teugels er afhalen, maar je kunt ze ook vastknopen onder de keel inderdaad. Liefst een halster gebruiken wat goed aansluit aan het hoofd.

Er zijn verschillende manieren waarop je je lijn kunt vastmaken, ik doe inderdaad altijd door de binnenste en dan een rondje en weer vastmaken aan de binnenste, dit kan ook als je een halster gebruikt.

Amaryllis

Re: Longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:46

OPG » TVG