Hoe Shetlander leren longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kashmino

Hoe Shetlander leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:59

Hallo,

Ik wil graag mijn verzorgshetlander leren longeren. Dit omdat hij nu op het land staat en ik niet de tijd heb om elke dag een uur te wandelen/fietsen. De pony begint ook weer een beetje dik te worden.
Ik ben overdag vaak alleen bij de pony en 's avonds poets ik hem vaak, dus 's avonds lukt niet.
Weet iemand hoe ik de pony kan leren longeren? (Als het kan alleen, maar hulp zoeken kan ook gewoon)
Is het dan misschien ook handig als ik een hoofdstel voor hem ga kopen? Nu doe ik namelijk alles met touwhalster.
Kan ik ook longeren met eczeemdeken? Of is dat niet handig ivm de inspanning?

Alvast bedankt!

Kashmino

Re: Hoe Shetlander leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:49

Niemand?
Of is het misschien handig om lessen te nemen?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:53

Ik doe wel gewoon met deken longeren, ik longeer ook gewoon met halster/ vaker met hoofdstel. Maar halster verschuift sneller. Je kunt het eerst gewoon zelf proberen en als dat niet lukt les te nemen. Ik neem aan hoe je wel weet hoe je moet longeren (ienegeval het longeertouw vast moet houden/maken) laat hem om je heen lopen rondjes, en zo kun je ze steeds groter maken. En als je het fijner vind kun je ook op commando stap/draf en galop leren, maar dat is wat je zelf fijner vind. Succes :) Voor vragen kun je me een pb sturen :Y)

Geena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:57

je kan klein beginnen, dus eerst rondjes lopen met je pony aan de hand. je kan dan je pony laten stappen en wat veder weg staan en de pony in hetzelfde rondje laten lopen hoe jij net dat rondje aan de hand liep. dan loop jij zoveel mogelijk mee maar wel goed met je navel bij zijn voorbenen blijven zodat hij weet dat hij vooruit moet. Als dat goed gaat steeds wat veder weg staan en je pony proberen hetzelfde rondje te maken. Succes! sorry, het is moeilijk om het zo te typen haha

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 21:25

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga het morgen meteen even proberen, als ik tegen een (voorlopig) probleem oploop meld ik het wel