Hoe het beste lange lijnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Hoe het beste lange lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:19

Ik weet niet of dit hier goed staat, aangezien ik aan het lange lijnen ben om mijn pony voor te bereiden op een sulky :D . Mijn vriendin had afgelopen zondag een halstertouw om mijn pony haar buik gedaan, hier lussen in gedaan en daar dan de longeerlijn doorheen, zo kon ik erachter lopen alsof ik echt op een sulky zat. Dit is waarschijnlijk niet de goede manier, en daarom hoor ik graag de goede manier. Ik heb een longeersingel(hiermee wilde we eerst gaan) maar die past helaas mijn pony niet.

Afbeelding
(dit ben ik NIET, dit is alleen de manier hoe ik het bedoel zeg maar)

Mijn pony pakte het erg goed op en was erg braaf!(ze heeft al eerder voor een slee gelopen)

mabelbohms

Re: Hoe het beste lange lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:24

Heb je al een tuig voor de kar?
Dan zou je ook gewoon vast het schofje van het tuig om kunnen doen. Je kunt het ook zonder schoftje proberen. Wel iets moeilijker maar zo ben ik nu ook lange lijnen aan het oefenen met mijn shetje want die ga ik ook voor de kar beleren :D :j

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:26

mabelbohms schreef:
Heb je al een tuig voor de kar?
Dan zou je ook gewoon vast het schofje van het tuig om kunnen doen. Je kunt het ook zonder schoftje proberen. Wel iets moeilijker maar zo ben ik nu ook lange lijnen aan het oefenen met mijn shetje want die ga ik ook voor de kar beleren :D :j

Nee nog geen tuig gekocht, maar tegen die tijd dat ik dat wel heb is dit een goede oplossing!

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:27

bedoel je hoe je moet lopen?
of hoe je je pony moet "optuigen"?

een halstertouw is echt niet verstandig, dat snijd in de buik en de druk is niet goed verdeeld. (je moet je voorstellen dat je bij jezelf een touw om je buik doet, dat zit een stuk minder fijn dan bvb een gordel)

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:28

Longeersingel

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:32

shettiessx schreef:

een halstertouw is echt niet verstandig, dat snijd in de buik en de druk is niet goed verdeeld. (je moet je voorstellen dat je bij jezelf een touw om je buik doet, dat zit een stuk minder fijn dan bvb een gordel)

Hoe ik haar moet optuigen inderdaad, want zoals ik ook al zei in de beginpost, dit is natuurlijk niet de goede oplossing! Inderdaad, het touw snijd in de buik, maar niet alleen dat, het is gewoon niet het juiste en ik wil het op de juiste manier aan mijn pony leren :D.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:33

lisa_sjouke schreef:
Longeersingel

Die heb ik dus niet voor haar, en ik ben ontzettend aan het sparen voor de sulky..

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:42

Als je je pony voor de kar wil hebben zal hij ooit vroeg of laat tuig opkrijgen
Je zou dit ook al nu aan kunnen schaffen zodat je alvast verantwoordt kan beginnen met lange lijnen. Wat is je budget voor tuig en kar?

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:37

OneAndOnlyx schreef:
shettiessx schreef:

Hoe ik haar moet optuigen inderdaad, want zoals ik ook al zei in de beginpost, dit is natuurlijk niet de goede oplossing! Inderdaad, het touw snijd in de buik, maar niet alleen dat, het is gewoon niet het juiste en ik wil het op de juiste manier aan mijn pony leren :D.

daarom zou ik wachten met beginnen te beleren tot je het wel goed kan doen zegmaar.
zo leer je het in een keer juist aan.
wel goed dat je zelf rekening houd met dat dit niet de werkende oplossing is :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:01

Bubbleee schreef:
Als je je pony voor de kar wil hebben zal hij ooit vroeg of laat tuig opkrijgen
Je zou dit ook al nu aan kunnen schaffen zodat je alvast verantwoordt kan beginnen met lange lijnen. Wat is je budget voor tuig en kar?

Sorry voor de late reactie, mijn budget is zo'n 100/150 euro.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:02

shettiessx schreef:
daarom zou ik wachten met beginnen te beleren tot je het wel goed kan doen zegmaar.
zo leer je het in een keer juist aan.
wel goed dat je zelf rekening houd met dat dit niet de werkende oplossing is :)

Ga ik doen, binnenkort komt er een tuig :D.(als ik het juiste vind)

_Chantall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:50

Denk heel eerlijk gezegd niet dat je voor 100-150 euro aan goed tuig en een goede sulky komt...