Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ze loopt me los achterna en dan gaan we figuurtjes draven en sprongetjes nemen
Geen touw betekent dat ze vrij is om weg te lopen. Dat doet ze bijna nooit, heel soms omdat er even iets interessants gebeurde bij C en als ik dan weer langs kom gelopen kijkt ze zo van 'oh daar is mens weer, die ga ik stalken'
Ik heb zelfs een keertje een paar sprongetjes genomen
(Dat mocht ook gewoon van de osteo, mits laag en niet te lang, en goed in- en uitrijden, en zeker niet te vaak. Was de 2de keer in m'n leven, en ook de laatste tot nu toe, dat ik gesprongen had, ik moest het gewoon ervaren met haar. Ze was heel lief voor me haha!). Ondertussen liep ze los in de piste en in de wei flink achter me aan, altijd heel aandachtig naar mij toe. Ondertussen sukkelde ik al een jaar met een achterhoefje dat ze nooit wilde optillen, dus ging ik met een halstertouw rond haar voorbenen aan de slag "voet geven" op stemcommando te krijgen. Van halstertouw overgestapt naar zweep, naar stemcommando, op een belachelijk korte tijd. Dus dacht ik: what's next!Sizzle schreef:Ieder paard begint toch met 100% grondwerken?
Of zijn er echt mensen de een jong paard uit de wei trekken en er zonder basis opvoeding op gaan zitten?
Grondwerk is ook longeren, aanbinden, gehoorzaam meelopen, wachten, voetje geven, de trailer in, de wasplaats op......
Grondwerk is niet alleen zwaaien met een touwtje.
.