Amable schreef:Op het moment dat je je paard op een nieuwe locatie een oefening wilt aanleren moet je in veel gevallen een (of meer) stapje(s) terug zetten in je training. Dus hoe heb je het je paard indertijd aangeleerd, ga daar opnieuw mee aan de gang. Zorg verder dat de beloning groot is, groter dan het gras en dat is in dit geval erg lastig natuurlijk. Daarom zou ik sowieso beginnen met aanleren op een weide waar ze al een paar uur gestaan heeft. Dan is het gras alweer minder interessant. Realiseer je dat de reden waarom je paard gaat liggen, de beloning is. Als ze vervolgens met haar voeten midden in een veld vol beloningen staat die zo binnen bereik zijn is het natuurlijk niet zo heel erg gek dat ze die beloning meteen grijpt... Dus zorg enerzijds dat de gras beloning minder groot wordt en anderzijds ga terug naar hoe je het ooit aangeleerd hebt. Succes!
Zo had ik er nog niet over nagedacht maar je hebt helemaal gelijk!
Het is alleen niet mogelijk om hem eerst op het gras te laten eten voor een paar uur en dan te oefenen.. De weides zijn officieel nog niet beschikbaar bij ons. Maar ik ga wel kijken of hij zou willen rollen in t gras na een wasbeurt. Gelukkig komt er warmer weer, moet natuurlijk wel heeel warm zijn!
Heel eeg bedankt voor je tips en uitleg !!