' longeren' zonder lijn NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

' longeren' zonder lijn NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:34

hoi allemaal ,
ten eerste sorry als het fout staat ..

ik heb een vraagje ,
ik werk met 2 van onze paarden op de grond , nu heeft mijn fjord op een of andere manier geleerd om netjes om mij heen te lopen ,zonder lijn . ik weet eigenlijk niet hoe ik dit gedaan heb :') :j .
nu wil ik dit ook aan ons andere paard leren , maar ik dacht , laat ik het even op bokt vragen ofdat mensen hiervoor een manier hebben .

groetjes

dinek123

Re: ' longeren' zonder lijn NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:39

Ik ben ooit lang geleden op een pennydag (:')) naar vorwn geroepen om ook zoiers te doen.
Wat ik daarvan nog onthouden heb is dat je als je wilt dat je paard stapt ook mee gaat stappen op je plaats, en een halstertouw ter correctie als je paard het niet doet in zijn richting zwaaien.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:41

Volgens mij heet dat gewoon cirkelen, kwestie van eventueel wat verder te komen via Google/Bokt :j

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:41

Wij hebben een bakje met precies in een bepaalde hoek een opening die niet dichtkan met draad en palen.. Dus ik ga daar staan met een zweep en dat zorgt dat onze paardjes in de baan blijven. Verder gaat mijn vriendin met de longeerzweep in het midden staan en als de paardjes harder moeten klakken met de tong en naar de paarden toerennen(naar de achterkant, voorkant is stop of omdraaien)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 07:31

@billion , dankje dan kan ik idd verder zoeken . ik wist niet goed hoe het heten .
@oneandonly , dat kan ze al , het is echt op een cirkel om mij heen blijven draaien.
@ dinek , dat doe ik idd meestal ook ja

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:18

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:49

Als overgang kan je ook eerst de lijn op de grond leggen bij je voeten in plaats van vast te houden en dan de zelfde signalen geven aan het paard. Als dat goed gaat, haal je het touw van het halster af en neem jij de lijn wel weer vast en ook weer kijken of alles wat je vraagt begrepen wordt. Als dat goed gaat, dan laat jij de lijn ook los en ligt het touw gewoon nutteloos bij je voeten. Als dat goed gaat, kan je met volledig de lijn uit het zicht werken.
Op deze manier zal het paard eenvoudiger de overstap maken, het beter begrijpen en zal je altijd de lijn bij de hand hebben op momenten dat het paard het niet goed meer begrijpt.