leren liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emma_misty

leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:30

Heey allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een B pony waar ik veel mee aan vrijheidsdressuur doe. Ze kan stijgeren, volgen, commando overgangen, jambette, knielen, achteruit op commando, voetje, zijwaarts, bokken en als ik fluit komt ze, maar 1 ding wil ik nog heel graag met haar doen. Liggen! Maar hoe? Hebben jullie ideen of tips?

vera_siep

Re: leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:35

Ik heb mijn paard leren liggen vanuit het knielen... Gewoon heel rustig precies op de manier zoals je had verteld. Gwn lekker met mij oefenen :D :o Het gaat vanzelf wel lukken! Ik hoop echt dat mensen hier nog tips hebben :))
xoxo Vera :*

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:38

Vanuit het rollen. Dus elke x als je paard gaat liggen om te gaan rollen, snel erheen, een commando aan plakken en belonen.

Ben wel benieuwd wat de manier van hierboven is. Vanuit knielen kan wel, maar is wel de minst makkelijke manier (zijn maar weinig paarden en eigenaren die dat snappen).

emma_misty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:42

Ja dat doe ik ook wel. Als ze dan gaat rollen loop ik er voorzichtig naartoe maar meestal staat ze dan meteen op. Soms blijft ze liggen en dan beloon ik er ook heel goed. Af en toe blijft ze heel lang liggen maar deze manier onthoud ze niet. Maar alle andere trucjes lukken na 2/3 keer al.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:44

Zoals ik in het topic van je vriendin ook zei, neem eens les samen. Dan kunnen de dingen waar jullie tegenaan lopen opgelost worden en je steekt er altijd iets van op! Les is altijd verstandig als je er zelf niet meer uitkomt.

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:10

ik heb wel eens gezien dat iemand de pony nat spoot en dan vervolgens in de paddock heeft gezet dan gaan ze uiteindelijk wel liggen en ga ze een comando en dan ging ze belonen alleen dan moet je wel heel veel schoonmaken

emma_misty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 18:44

ja dat heb ik idd ook wel eens gehoord maar dat kan dan alleen in de zomer want anders is dat veel te koud maar nog bedankt voor de tip :)

emma_misty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:03

Hebben mensen nog ideen? :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:20

Ik lees mee maar weet het verder ook niet, pony ligt heel vaak maar gaat nooit liggen of rollen als ik er bij ben. Ze blijft wel liggen als ze al lag maar daar heb ik verder niet veel aan ;)

Angie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:57

Wat Jorieke zegt heb ik ook wel eens gezien, behoorlijk effectief

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:12

Ik ben ook wel benieuwd voor tips voor liggen uit knielen / compliment. :)

emma_misty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:37

Het is gelukt!!!!! *\o/* Ik ben het toch maar gewoon blijven proberen vanuit het knielen zoals ik al een hele tijd deed. Maandag begon ik het weer eens te proberen en toen ze ging knielen deed ze haar hoofd helemaal plat op het zand en zakte ze steeds dieper op haar knieën naar beneden. Dat heb ik beloond en dinsdag weer geprobeerd. Dat ging weer heel goed. Op een gegeven moment begon ze ook een beetje naar rechts te zakken, maar helaas stond ze toen weer op. :( En woensdag ging ik het weer proberen. En na een paar keer oefenen lag ze! Ik was heel erg blij en heb haar uitgebreid beloond! :') *\o/* Y)(^) <3