parelli beginnen maar hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

parelli beginnen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:59

Ik wil graag aan parelli beginnen, De nodige spullen zijn al in huis (stick, touwhalster en leadrope) En ik heb me al behoorlijk ingelezen op internet!
Ik ben vanplan om te beginnen met de 7games, (eventueel les)
maar ik vroeg me af.. bij game 1 moet je eigenlijk alles kunnen aanraken wat mogelijk is om het maar even slordig uit te leggen, maar is het handig ok hier al gebruik te maken van de stick?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:02

Bij "the friendly game" is het juist heel belangrijk de stick te gebruiken zodat het paard weet dat de stick een verlenging van je hand is en er niet bang voor hoeft te zijn. Later bouw je het uit met de string eraan en een zakje aan je stick enz.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:06

Je zou dus wat Youtube kunnen kijken. Het gevaar daar is wel dat je denkt iets goed te doen zoals je gezien hebt in het flimpje..maar het niet zo blijkt te zijn als je les zou krijgen om het te leren. Ook ligt het verschil per paard wat handig is. Ook paarden zijn persoonlijkheden:) De ene accepteerd wat je doet en de andere niet. En daardoor kan je ook niet alle paarden op dezelfde manier/stijl/methode inzetten. Kijk naar wat het paard jou bied en wat hij makkelijk doet.

Kom je er niet uit zoek een instructie in je buurt die je helpt en een paar keer uitleg al blijft dat bij 3x dan heb je een begin en basis. He tmoet natuurlijk wel klikken tussen jullie 2. Maar dan heb je en richting. Beter dan jezelf iets fout aan leren en weer af moeten leren. HOewel wanneer is iets fout als het resultaat is wat je zelf graag ziet van je paard kwa gedrag en doen en laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:13

Kostolany schreef:
Je zou dus wat Youtube kunnen kijken. Het gevaar daar is wel dat je denkt iets goed te doen zoals je gezien hebt in het flimpje..maar het niet zo blijkt te zijn als je les zou krijgen om het te leren. Ook ligt het verschil per paard wat handig is. Ook paarden zijn persoonlijkheden:) De ene accepteerd wat je doet en de andere niet. En daardoor kan je ook niet alle paarden op dezelfde manier/stijl/methode inzetten. Kijk naar wat het paard jou bied en wat hij makkelijk doet.

Kom je er niet uit zoek een instructie in je buurt die je helpt en een paar keer uitleg al blijft dat bij 3x dan heb je een begin en basis. He tmoet natuurlijk wel klikken tussen jullie 2. Maar dan heb je en richting. Beter dan jezelf iets fout aan leren en weer af moeten leren. HOewel wanneer is iets fout als het resultaat is wat je zelf graag ziet van je paard kwa gedrag en doen en laten?

Filpmjes op youtubr heb ik al veel gezien, maar geen een 100% begrepen omdat het allemaal engels/duits is, maar de friendly game snap ik nu rn ga ik rustig mee beginnen, tegen de tijd dat we in staat zijn meer te doen zoek ik een instructeur!

_PatriciaH

Re: parelli beginnen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:16

Probeer de oefening wel goed uit te voeren... dus wordt niet boos als hij voor de stick wegloopt maar hou de stick dan op zijn plaats en haal het er direct af als je paard stil staat! Zo ziet hij dat het oké is, ga je het er steeds afhalen of weg nemen dan zal hij weten dat als hij weg loopt dat je het "enge ding" er toch afhaalt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:59

Het ging echt super, eerst stick op de grond gelegt en ze was er erg onder de indruk van, daarna rustig met de stick over dr geaait, ze gaf geen kik! *D
Ik had de string tievallig bij me, eigenlijk was ik vandaag nig niet vanplan om hem eraan te doen maar kon het even niet laten, dit was ook niet eng _O- :)) zoo trots!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:05

Super leuk dat je met parelli wilt beginnen!
Je kunt voor 7,95 per maand lid worden van parelliconnect.com, dan kun je gratis level 1 volgen en daarna heleboel filmmateriaal bekijken.

De eerste maand is geloof ik zelfs gratis.
Misschien vind je het leuk om de topics van de horsenalities te volgen, hier staat heel veel info over de paardenpersoonlijkheden.

[VNA] Mensen met een Right Brain Introvert paard?

Gewoon met de games beginnen, eerst de eerste 3 goed installeren, daarna de rest.
Les nemen is altijd goed, dan klooi je soms wat minder lang aan en als de games er goed inzitten kun je verder, hoef je niet te herstellen wat je eerst niet goed hebt aangeleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:33

Freya6 schreef:
Super leuk dat je met parelli wilt beginnen!
Je kunt voor 7,95 per maand lid worden van parelliconnect.com, dan kun je gratis level 1 volgen en daarna heleboel filmmateriaal bekijken.

De eerste maand is geloof ik zelfs gratis.
Misschien vind je het leuk om de topics van de horsenalities te volgen, hier staat heel veel info over de paardenpersoonlijkheden.

[VNA] Mensen met een Right Brain Introvert paard?

Gewoon met de games beginnen, eerst de eerste 3 goed installeren, daarna de rest.
Les nemen is altijd goed, dan klooi je soms wat minder lang aan en als de games er goed inzitten kun je verder, hoef je niet te herstellen wat je eerst niet goed hebt aangeleerd.

dankjewel! Les komt er wel alleen ik wil liever rustig over het begin doen! Dus game 1/2 doe ij zelf door middel van video's en daarna durf ik het niet meer aan om het zelf uit te volgelen omdat [paard] ook best wel een onzekere moeilijke pony is!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:42

Ik kan je echt les aanraden! Timing is zo ontzettend belangrijk, een instructeur kan je goed op weg helpen en je wijzen op details.
Mijn pony is in 1 maand van 'onhandelbaar' naar beheersbaar gegaan. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat dat een heel andere situatie was. Wil hiermee alleen zeggen dat het wat mij betreft zeker geen weggegooid geld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:53

Topic niet meer actief maar ik plaats toch even een update! Game 1 gaat super, met en zonder string! Game 2 is moeilijker, ik heb eigenlijk steeds de laatste fase nodig maar na wat hulp (les) gaat dit ook super! Na aanrading ben ik ook begonnen met het cirkelen, linksom gaat helaas minder goed dan rechtsom, maar het begin is er! _/-\o_

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:38

leuk!