Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xRomelia

Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:39

Hoihoi!

Ik ben al 10 jaar de trotse eigenaresse van een hele lieve haflinger!
Ze doet alles voor me, ze is echt zo mak als een schaapje, tenzij er mensen zijn die ze niet mag, dan is ze een rasechte koppige haflinger :j

Ik heb zelf 12 jaar rij-ervaring en rijd dus al 10 jaar op mijn eigen paardje. Na 10 jaar zijn de mogelijkheden wat mij betreft beperkt geworden. Springen mag ik niet omdat we dan bang zijn dat ze over het hek heen gaat springen, dat heeft ze namelijk al meerdere keren geprobeerd. Dus het blijft voor mij qua rijden bij veel de bossen in, rijden zonder zadel, bitloos etc. Ik leer als het mooi weer is zelfs mijn toetsen te paard!

Nu was er laatst iemand die vroeg waarom ik niet aan vrijheidsdressuur begon. En mijn antwoord was niet veel meer dan: Omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen.

Het lijkt me echt leuk om te doen en ik weet zeker dat Mila er erg geschikt voor is, zoals ik al zei, ze doet alles voor me.

Is er misschien een van de vele blokkers hier die mij wat kan helpen?

X
Laatst bijgewerkt door xRomelia op 05-03-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

linn1502

Re: Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:44

je hebt er mooie boeken over, die je stap voor stap helpen. Ook zitten daar vaak dvd's bij. Erg interessant!

Maar leuk dat je wilt beginnen

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:48

Serenity_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:55

Leuk, ik volg dit topic ook even. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:59

Als je zeker wil weten dat je goed begint kun je het beste toch even een lesje pakken. Dan word er met je meegekeken, word je gelijk begeleid in hoe je dingen aanpakt en waar je tegenaan kan lopen. Als je zelf wat creatief kunt denken is een boek ook handig om mee te starten :)