sadekeshia schreef:Ik denk meteen aan longeren met dubbele lijnen (als dit zo heet)
Een soort van lange teugels of gewoon 2 longeerlijnen waarmee je je pony op afstand kunt sturen.
Meestal mbv een longeersingel om de lijnen doorheen te doen.
Hiermee kun je hem als t goed is gewoon stilzetten en bijv ook omkeren en slangenvoltes maken.
Eehhmmm
Dit zou ik nu juist níet adviseren, tenzij je zeer, zeer, zeer ervaren bent in het werken met een dubbele longe. Paarden kunnen zich hier helemaal "indraaien" als je niet handig bent ( als een soort rollade dus)
Je kunt je voorstellen welke paniek en mogelijke ellende dit met zich mee brengt, bij een paard dat kennelijk niet stil te houden is. NIET doen dus, en beginnen met gewoon simpelweg opvoeden, voorlopig alleen in de bak en de stalgang ( als die er is), waarbij je er op oefent dan ho ook echt ho is..
Kan hier een hele uitleg gaan typen, maar doe dat niet. Gewoon omdat ik denk dat je op dit moment ( nog) niet in staat bent om zonder hulp dit probleem op te lossen. Niet meer werken met dit dier dus, ténzij er een ervaren iemand is die je kan en wil helpen..