Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Stap 1: voedselweigeren aanleren.
Stap 2: gruwelijk harde trap verkopen als ze tegen je op steigert en haar daarna een stukje opjagen, en ze mag pas stil staan wanneer jij dat zegt en NIET!!! Wanneer zij dat wil!
NoaHD schreef:MarlindeRooz schreef:Stap 1: voedselweigeren aanleren.
Stap 2: gruwelijk harde trap verkopen als ze tegen je op steigert en haar daarna een stukje opjagen, en ze mag pas stil staan wanneer jij dat zegt en NIET!!! Wanneer zij dat wil!
bedankt voor je reactie! voedselweigeren ben ik inderdaad al mee begonnen, maar weet niet zo goed hoe je dat aan moet leren. Helaas mag ze geen rondjes draaien/rennen, omdat ze een blessure heeft en moet revalideren zeg maar (4 jaar en dan helaas al hele lichte artrose) dus ze mag nu nog geen rondjes draaien in de bak ofzo. Ik ga haar inderdaad een keer een trap geven als ze dat nog een keer probeert, maar ze steigert echt naar me toe en als ik dan naar haar toe wil wil ze naar me gaan trappen/waarschuwen.
MarlindeRooz schreef:Je moet haar al aanpakken zodra ze dreigt van de grond te komen, desnoods een zweep in je hand. Ze heeft gewoon geen respect voor je.
Viktor238 schreef:NoaHD schreef:Stap 1: voedselweigeren aanleren.
bedankt voor je reactie! voedselweigeren ben ik inderdaad al mee begonnen, maar weet niet zo goed hoe je dat aan moet leren. Helaas mag ze geen rondjes draaien/rennen, omdat ze een blessure heeft en moet revalideren zeg maar (4 jaar en dan helaas al hele lichte artrose) dus ze mag nu nog geen rondjes draaien in de bak ofzo. Ik ga haar inderdaad een keer een trap geven als ze dat nog een keer probeert, maar ze steigert echt naar me toe en als ik dan naar haar toe wil wil ze naar me gaan trappen/waarschuwen.
Er staat een goed filmpje die dit uitlegd op You tube. Zoek maar eens op voedselweigeren Vrijheidsdressuur, dan zul je hem ongetwijfeld tegenkomen.
Jezzi schreef:Omdat je aangeeft dat dit paard artrose heeft, is het compleet uitgesloten dat ze pijn heeft? Hoe is ze buiten de vrijheidsdressuur om?
Rocamor schreef:Komt jouw paard niet veel te veel in jouw ruimte. Omdat je zegt dat ze naar je zakken snuffelt?
Geen idee of het kan mag of werkt. Maar dat jij de beloning naar haar brengt en zij op fatsoenlijke afstand moet wachten. Heb nu idee dat ze het wel even komt halen en ze daarmee al te veel in jouw persoonlijke ruimte komt.
marionblo schreef:Neem les van iemand die echt weet waar-ie mee bezig is. Vrijheidsdressuur lijkt makkelijk maar is het niet.
Het klinkt alsof het gevaarlijk gaat worden zo.
Mizora schreef:Ok, dat geeft je eigenlijke probleem aan. Hoe groot jij bent of je paard is, maakt niet uit. Echt niet. Ik ben 1.63 en mijn paard is 1.80, minimaal. Hij heeft toch gewoon afstand te houden. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn mensen die je hier serieus mee kunnen helpen. Ik ben zelf een groot fan van Annemarie van der Toorn, zij zit in het zuiden van Zuid-Holland. Ze verricht niet alleen wonderen met paarden, maar ze leert mensen ook hoe ze op een vriendelijke manier het overwicht over hun paard kunnen krijgen.