Hoi, Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar een speciaal touw voor als je lange tijd moet stappen met je paard wegens revalidatie, maar dat ze dan wel goed door het lijf blijven stappen zodat ze de spieren goed gebruiken tijdens het stappen. Nu heb ik lange tijd geleden een nieuw touw gezien wat er ongeveer uit zag als een longeerhulp, alleen dan net wat anders om te wandelen, ik zou alleen niet meer weten hoe het heet, dus kan dat touw ook nergens vinden. Iemand enig idee wat ik bedoel en zo ja, waar kan ik dat touw vinden?
hortensia
Geplaatst: 26-01-15 14:28
volgens mij bedoel je een concord leader, mieke verdonk heeft die ontwikkeld. als je daar op googled kan je het wel vinden en je kan ze ook online bestellen
Hortensia: super, dank je wel!!! Dat is inderdaad precies waar ik naar op zoek was! Dreumes: ik bedoelde inderdaad die longeerhulp waar de concord leader een beetje op lijkt.
Nee een bodybandage is (ook? ) een systeem waarbij je twee bandages langs het lichaam knoopt, waarbij er een bijvoorbeeld op dezelfde manier als het bontje achter de billen functioneert. Via Google of YouTube zijn er vast beelden te vinden. Het is een systeem vanuit TTouch.
Okè, dank je! heb het inmiddels gevonden! Ik geloof zeker dat die bodywrap meehelpt het lichaam beter te gebruiken in stap, alleen doordat de concord leader er ook voor zorgt dat ze het hoofd laag houden, denk ik dat ze daarmee makkelijker te corrigeren, hanteerbaarder blijven in stap.