Leren longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 09:47

Oke misschien een beetje domme vraag..

Maar, mijn verzorgshet, Floris, willen we wat meer conditie aanbrengen. Daar is longeren een goede start voor, maar het probleem is, hij kent dat nog niet. Hij kent helemaal niks. Ik en mijn vriendin hebben het al geprobeerd om er naast te lopen en dat lukt! Maar er is geen bak ofso dus moeten we het in de wei doen. En Floris die kan dat prima, alleen wij hebben niet erg zulke goede grip zegmaar :+ Hoe kan je longeren leren? Zijn we nu goed bezig?

Juliette61

Re: Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:55

Ik heb met een verzorgpony ook ooit geprobeerd te longeren, en heb gemerkt dat als je het niet kan, je het eigelijk niet moet proberen zonder iemand die er verstand van heeft.

Weet niet of jij zelf wel eens hebt gelongeerd, maar zo niet, raad ik aan dat je iemand die er verstand van heeft vraagt om hulp.
Succes!

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:40

Kan je geen stuk afzetten in de wei?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:41

Wei afzetten en iemand vragen die je wilt helpen.
Niet alleen gaan klooien, want als hij er een spelletje van maakt ben je nog verder van huis.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:09

Waarom een wei afzetten als ik vragen mag? Ik zal gaan kijken of iemand wilt helpen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:10

Als je een paard gaat leren longeren is het handiger als je bak/wei niet zo groot is.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:12

Oh oke :)

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:13

Als hij het longeren niet kent, is het aan het begin wss makkelijker voor hem om een stuk af te zetten. Dan weet hij beter waar hij moet lopen. Misschien kun je aan het begin met hem mee blijven lopen, en de afstand tussen jullie steeds groter maken?

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:17

Ja dat doen we nu, maar het probleem is dat we niet altijd samen zijn. Hoe kan je dit alsnog het beste oplossen? Waarschijnlijk halen we er iemand bij dus die kan ons toch helpen, maar ja toch even nieuwsgierig := :roll:

depbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:42

Wij geven longeerles!!
Interesse? PB!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:06

met mijn jonge hengst ben ik begonnen met lopen op 1 meter afstand van hem, touw af en toe richting zijn kont en hij liep wel een rondje om mij, zo heel de bak spelenderwijs door zodat hij het op een leuke manier ervaart. naarmate hij dit steeds braaf bleef doen ben ik het touw langer gaan laten. nu loopt hij netjes aan de longe op de volte, maakt niet uit hoe groot de bak is, we gebruiken hem helemaal. maar wel zo op de manier zoals ik het zeg