Hoe kan je jezelf motiveren om meer vrijheidsrdressuur te gaan doen en langer. Mijn pony gaat naar paar min gewoon voor de uit staan kijken en negeert me gewoon. En doet dan alleen de kunstjes die ze leuk vind. En lijkt geen motivatie te hebben om nieuwe kunstjes te leren en daardoor heb ik ook geen zin in vd
ik had met mezelf afgesproken alle kunstjes te leren enzo maar op deze manier werkt het niet.
En als jullie het beide echt niet leuk vinden, gewoon iets zoeken wat jullie wel leuk vinden
123diezel
Geplaatst: 14-01-15 13:10
Blijven proberen! Het helpt ook om met zelf met een actieve en vrolijke houding met je pony bezig te zijn, want als je zoals je zecht niet echt gemotiveerd bent, merkt je pony dat ook. En als je pony ook maar een heel klein stapje van het kunste goed doet, meteen heel vrolijk belonen.
JoycexEnya
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 13:12
Ik vind wel leuk maar als zij zo doet vind ik het niet leuk. Werk met snoepbeloning en soms de clicker.
@123diezel
dat doe ik al maar reageert ze niet op. Ze is wel heel erg op mijn houding bezig. Maar wat is een vrolijke actieve houding.
Tjaa, hoe moet ik dat uitleggen... ik bedoel denk ik meer dat je er niet een beetje bij gaat staan en maar wat commando's geeft, wat ik wel begrijp als je het niet heel leuk meer vind. Dus doe alsof je het eigenlijk heel erg leuk vind, dan wordt dat het als het goed is uiteinlijk ook.
Je zou t ook gewoon af en toe tussendoor kunnen doen, terwijl je aan het poetsen bent, of net na het rijden, dan hoef je niet alleen daarop geconcentreerd te zijn.
En misschien kun je je verwachtingen wat bijstellen, begin eens met 1 kunstje in plaats van te bedenken dat je "alle kunstjes wil aanleren" zoals je in de OP zet.
Verder zou je kunnen werken met hetgeen de pony al aangeeft, gaapt de pony vaak, dan oefen je het gapen, wijkt ze makkelijk voor druk, dan werk je dat verder uit. Van 0 uit beginnen is vaak langdradiger en moeilijker dan werken met hetgeen de pony jou aanbiedt.
Niet ieder paard vind hete even leuk inderdaad. Mijn paard verschilt van dag tot dag en als zij aangeeft er geen zin in te hebben, dan ben ik flexibel genoeg om iets anders te bedenken.
Je zegt dat ze al heel wat kunstjes kent, vraag je die ook allemaal? Het kan zijn dat het voor haar geen uitdaging meer is. Probeer dan meer, langer of iets anders aan te leren. En als ze er echt niks aan vindt, tja dan is het niet anders. Dan zou ik mijn energie in het paard stoppen wat wel gemotiveerd is.