vertrouwen opbouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovemax1

vertrouwen opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 23:46

hoi,

ik ben louise en heb een paardje van 3 jaar.
in mijn ogen een super lief dier.
ik heb hem nu 7 maanden ik hou zielsveel van het dier en zou het voor geen geld van de wereld willen wisselen,verkopen,..... samen hebben we al heel erg leuke dingen gedaan.
we hadden ook veel plezier. Maar vaak gaat het soms heel moeilijk :(
soms bijt hij me en dat is meestal als we grondewerk doen als ik nog maar een koekje boven haal legt hij zijn oren in de nek dit vind ik heel erg want ik steek hier heel veel tijd in.
ooit lang geleden heeft hij me een keer gestamt ik had heel erg lang last van mijn been toen.
:( ik wil heel graag meer vertrouwen in hem maar wil ook graag dat hij meer vertrouwen in mij heeft
dit vind ik veel belangerijken dan rijden!
maar het lukt maar niet en ik doe zo mijn best ik kan hem dit niet kwalijk nemen ik kan hem moeilijk verplichten me te vertrouwen... ik vertouw hem ook niet volledig ....
hebben julie soms hulpmiddeltje voor me ik maak graag tijd vrij hiervoor maar kan nier overbodig veel bij hem zijn wegens school.
ik zou hier graag iets aan doen want ik zou graag verdergaan als vrienden voor het leven.
bedankt voor het lezen :) :9

Chiave

Re: vertrouwen opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:48

Vertrouwen krijgen is tijd investeren. Heel veel tijd investeren.
Dat begint al bij het poetsen en af en toe gewoon even knuffelen. Bij het poetsen voorzichtig eens met je vlakke hand over zijn lichaam gaan en zachtjes tegen hem praten, lief en vriendelijk.
Het duurt even. Even? Heel lang, maar dan heb je ook een prachtige band als het goed gaat.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:53

Ik zie dat je 13 bent. Weten je ouders van het bijten en schoppen? En wat vinden zij hiervan?

Hoe ziet het leven van de pony eruit? Bezig met inrijden, staat hij alleen of met meerdere paarden, buiten of binnen?

Met een 3-jarig paard die bijt of schopt zou ik zeker niet alleen verder gaan. Ik adviseer je om begeleiding te zoeken. Je kan eens kijken of je een NH-instructeur kan vinden om je te helpen. Echt gediplomeerde instructie zoeken want zeker bij zo'n jong paard is het belangrijk een goede basis te vormen. Er is geen "hulpmiddeltje" wat ik je kan geven helaas.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 05:20

Vind het ook nogal wat dat bijten en schoppen Ik denk dat paard heel goed door heeft dat deze de baas is Probeer echt heel duidelijk en consequent te zijn Zou er dan ook juist niet mee tutten en lief tegen praten Maar vooral negeren Paard pakken borstel erover paard terug zetten Neem aan dat paard met vriendjes buiten kan ?? Ook even geen grondwerk meer doen paard krijgt op deze manier te veel aandacht En slecht gedrag wordt niet afgestraft dus dat zal erger worden

Ik zou voor het grondwerken en voor de omgang met je paard een goede instructie nemen die jou een aantal keer kan helpen hoe je met het paard moet omgaan

BrenKaCaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:10

Ik kan je hiermee helpen.
Weet niet of dat haalbaar is qua afstand aangezien ik niet weet waar je woont.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:37

Probeer misschien eens horsefulness.
Hierbij bouw je een hele sterke band met je paard op en gaat jouw beter vertrouwen als je vragen hebt pb maar :)

DeniseBirnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:35

Pff wat een verhaal. Weten je ouders hier vanaf? vertrouwen krijgen is het aller belangrijkste, en duurt soms erg lang. Probeer goed na te denken wanneer hij dat doet en wat er op dat moment gebeurde. Als hij zo agressief op die snoepjes reageert moet je daar misschien is even mee stoppen. kijken hoe het dan gaat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:10

(natuurlijk moet je begeleiding halen, maar buiten dat: ) Ik zou sowieso even stoppen met de snoepjes. Veel paarden worden hier hebberig en soms dominant van. Ook zo consequent mogelijk zijn. Merk je dat hij je wil gaan bijten? Niet op reageren buiten het blokkeren met je elleboog. Het paard stoot zich hierdoor en zal stoppen. (heeft bij de mijne gewerkt dan ;) )
Succes!