ik heb al een beetje gezocht naar een goed flame topic maar ik kon er geen vinden met mijn vraag. Mijn vraag is namelijk. Mijn pony flappert totaal niet met zijn lip, dus ik dacht laat ik het flamen aan leren met een geur (schijnt goed te werken). Nu was mijn vraag: "wat zijn de geuren die jullie het meest gebruiken, of welke geur werkte het beste welke geur moet ik niet proberen. Ik zat zelf te denken aan koffie maar ik weet niet of dat handig is enzo.
Je moet gewoon heel veel geuren uitproberen, dit kan bijvoorbeeld zijn door een banaan, sinaasappel of een vreemd snoepje , maar dat hoeft niet, je moet gewoon heel veel uitproberen
Het paard van mijn opa flehmde altijd als hij nieuwe snoepjes kreeg, haha. Ligt helemaal aan je paard dus!
Koekeroekus
Geplaatst: 29-12-14 23:44
Ik heb het een poosje geprobeerd en kreeg uit eindelijk (wat bleek) een geniale ingeving. Ik heb een stukje hooi gepakt en hem daarmee in zijn neus staan kriebelen. Mum van 5 min kon hij het op commando.
Kimgilles
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-14 23:49
Koekeroekus schreef:
Ik heb het een poosje geprobeerd en kreeg uit eindelijk (wat bleek) een geniale ingeving. Ik heb een stukje hooi gepakt en hem daarmee in zijn neus staan kriebelen. Mum van 5 min kon hij het op commando.
Kan je niet helpen met je feitelijke vraag, maar wellicht vind je hier op bokt en via google wat meer resultaten als je het correct spelt. Het is namelijk flehmen en niet flamen.
Het heet toch van flemen en niet flehmen? Ik heb het geprobeerd mijn pony aan te leren, maar ik ben er niet erg handig in. Ik deed het door middel van zelf te kriebelen op zijn neus, hij tilt nu zijn lip wel op als ik een hand op zijn neus leg.
Hey het staat altijd al onder mijn berichten dat ik dislexy heb daardoor komt het ik schrijf alles zoals ik het hoor, dus echt heel erg bedankt
Ceasar2015
Geplaatst: 10-01-15 16:22
Inderdaad wat uitproberen. Bij Calypso was het inderdaad ook geur(volgens mij heb ik destijds een sterk geurende labello gebruikt) en dan goed timen en bij haar viel direct het kwartje. Ceasar gaat flemen als je even kriebelt aan de binnenkant van zijn lip en dan dus een kwestie van timen.
De pony van een vriendin fleemt als je z'n neus proper maakt met babydoekjes! Misschien kan je dat eens proberen? Labello lippenbalsems? Gewoon heel veel verschillende geurtjes uitproberen!
Bij mij werkte niks met geur. Ik heb t na een tijdje geoefend door steeds af en toe de neus ligt aan te tikken en ik mn vinger de lucht in hield, dan gaat hun lip ook wel omhoog. Sommige paarden snappen dit heel snel en andere niet.