Paard Vind Niks Echt Leuk...... :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Paard Vind Niks Echt Leuk...... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:59

Hallo mijn zadel ligt niet goed. Hier laat ik een zadelmaker voor komen. Maar even naar mijn "probleem". Mijn pony vind aan VD niks aan. Ik ook niet trouwens...... Na een voetje,kusje,lachen en een keertje achterwaarts houd het op...... Verder is mijn pony niet gemotiveerd voor meer kunstjes...... Hij is dol op eten (noemoem het maar rustig 'vreten'). Bij longeren draait hij zich altijd om! Heb een tip gekregen een stuk van de bak af re zetten. Dit is best veel werk omdat wij op stal oude houten spring staanders hebben. Aangezien de bak vies en drap is lig je daar wat te soppen met je laarzen....... Doe dingen zijn zwaar.... Wandelen vind mijn pony erg leuk alleen ik kan niet ver wandeken door medische reden. Zonder zadel rijden vind mijn pony ook niks aan.... Hij word dan nukkig. Poetsen vind ie best maar niet te lang (ongeduldig). En kroelen tja daar houd ie ook niet van...... Wat kan ik nog meer doen met hem???? Vrij springen vind ie ook geweldig alleen de bak is zo nat dat je gewoon blijft vast zitten in de drap... Tot zover mijn verhaal als iemand tips heeft graag! Groetjes!

Veulen84

Re: Paard Vind Niks Echt Leuk...... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:55

Fietsen, los longeren, dubbele lange lijnen... Er is zo veel te bedenken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:07

Een schrikparcours maken en daar door heen wandelen? Ook leuk om dat samen stalgenootjes te doen!

Grondwerk doen bijvb de 7 games van Parelli. Zo leer je ook beter wat jou houding is tegenover je paard. Als je paard omdraait met longeren dan sta jij op een punt ten opzichte van jou paard dat dat mogelijk is. Blijf als je niet wil dat hij omdraait in elk geval achter de schouder.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:08

Misschien horse agility.. Maar als je paard vd niet leuk vind, vind hij dit misschien ook niet leuk... Maar je kan het proberen :)

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:10

Losgooien, fietsen etc.
Is er dichtbij geen binnenbak waar je heen kan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:11

En wat kan ze dan in die binnenbak Auk?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:16

Ineke2 schreef:
En wat kan ze dan in die binnenbak Auk?

Longeren, vrijspringen, samen beetje spelen/rennen, dubbele longe, cavalettie.... Dingen die je dus normaal gesproken kunt doen in een bak. De bak waar TS het nu over heeft ligt alleen maar drap in :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:24

Viktor: als je naar een binnenbak gaat ergens anders dan kun je daar meestal alleen rijden. Er zijn niet veel stallen waar je van buitenaf een binnenbak kunt huren om iets anders te doen als rijden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 15:41

Nee heb geen binnenbak in de buurt. Parelli lijkt me wel wat! Zal eesn gaan googlen! Bedankt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:44

Als jij iets niet leuk vind kan je ook niet verwachten dat je pony het wel leuk vindt...

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:46

Misschien eens les nemen, zodat je kunt leren hoe je je pony kan motiveren. Veel overgangen rijden, sneller, harder draven. Vanuit stap naar draf enz. Misschien sta je tijdens longeren niet op de juiste plaats en geef je de aanwijzingen niet precies genoeg, waardoor hij het niet begrijpt en daardoor stil gaat staan. Als je les hebt en nieuwe dingen leert om te doen met je pony maakt dat het voor jullie allebei misschien weer leuk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 15:50

Nee dat snap ik troi alleen proberen kan nooit kwaad lijkt mij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:02

Moderatoropmerking:
Offtopic bericht verwijderd.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:23

Paarden reageren heel erg op jouw energie.
Dus als jij al denkt van mwah we gaan vandaag maar even wat vrijheidsdressuur doen maar bah ik vind het niks aan dan neem jij je paard in die energie mee en zal die het inderdaad ook niks aan vinden.
Ik denk daarom dat het niet zozeer aan je pony maar aan jezelf ligt....
Dus je eigen energie en je eigen houding gaan veranderen voordat je je pony kunt gaan veranderen.

Misschien eens een keer les nemen in grondwerk of vrijheidsdressuur.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:12

Ineke2 schreef:
Viktor: als je naar een binnenbak gaat ergens anders dan kun je daar meestal alleen rijden. Er zijn niet veel stallen waar je van buitenaf een binnenbak kunt huren om iets anders te doen als rijden.

Ja dat klopt :) .

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:15

Ik denk dat je helemaal in de verkeerde hoek vrijheidsdressuur zit... niet elk paard maak je blij met kleine oefeningen....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 19:29

Oh moet ik het anders doen dan??? Groetjes :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:43

Beginnen bij het begin en via een logisch systeem werken.... anders snapt je paard jou niet eens en is het logisch dat ie het niet leuk vind :)

En misschien heb je type lijfpaard, dan is het even de basis doen en gelijk door naar lijf oefeningen. Dus geen hoofdkunstjes (sommige paarden vinden dat echt vreselijk) en door naar oefeningen zoals jambette, spagaat etc...

Weet niet of je via een duidelijk systeem zoals clickertraining werkt?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 20:37

Clicktraining heb ik nog nooit gedaan. Als hij snoep krijgt gaat hij er heel heftig mee om, dus meteen een snoepjes anders beginnen te happen. Met een kriebel maal il hem echt niet blij als beloning....... Zoals jambette heb ik nog nooit gedaan, geen idee hoe?! Spangaat het zelfde..... Weet ook niet waar ik moet zoeken als ik les zou nemen hierin..... Ik neem me voor om eerst altijd basis dingen te doen voor in de stemming te komen. Maar dan wil ik iets nieuws leren en dan is ie al zo afgedwaald dat het geen zin meer heeft..... Tips?

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:58

Cas123 schreef:
Als hij snoep krijgt gaat hij er heel heftig mee om, dus meteen een snoepjes anders beginnen te happen. Met een kriebel maal il hem echt niet blij als beloning....... Zoals jambette heb ik nog nooit gedaan, geen idee hoe?! Spangaat het zelfde..... Weet ook niet waar ik moet zoeken als ik les zou nemen hierin..... Ik neem me voor om eerst altijd basis dingen te doen voor in de stemming te komen. Maar dan wil ik iets nieuws leren en dan is ie al zo afgedwaald dat het geen zin meer heeft..... Tips?

Daarom zou je dus les moeten nemen. Als jouw pony zo voedselgericht is, kan je hem dus heel goed belonen met een snoepje oid, maar moet je leren hoe je hem beleefd houdt.
dat kan heel goed, maar je moet consequent zijn.
Ook hoe je oefeningen aanleert, wat de stappen daarin zijn leer je tijdens zo'n les.
En hoe je zijn concentratie bij jou houdt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 21:22

Oke bedankt.