Mijn shetlander liep altijd redelijk goed aan de longe, maar nu ik een tijdje niet geweest ben door omstandigheden verzet hij zich vreselijk. Hij gaat keihard galloperen, draait zich naar mij toe en steigerd, zo dichtbij dat hij me bijna raakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colunder schreef:Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen,maar dit gedrag zou ik toch echt niet goedkeuren.
Als het mijn pony was zou hij toch echt een flinke lel met de longeerzweep krijgen,jij bent de baas en niet de pony.
Dit gedrag kan echt gevaarlijk worden als je hier niet adequaat op reageert .
colunder schreef:Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen,maar dit gedrag zou ik toch echt niet goedkeuren.
Als het mijn pony was zou hij toch echt een flinke lel met de longeerzweep krijgen,jij bent de baas en niet de pony.
Dit gedrag kan echt gevaarlijk worden als je hier niet adequaat op reageert .
Liksteen schreef:Heb ik gedaan, net zoals dat hij beet, dat heb ik er flink snel uit gekregen door een keer in zijn oor te bijten, niet hard hoor, maar dit is ook gewoon kudde gedrag.
Liksteen schreef:Heb jullie raad op gevolgd, en na een paar keer een flinke tik als hij bokte kreeg ik hem keurig op de cirkel en draafde hij braaf. Af en toe kreeg hij het dan in zijn bol en begon hij keihard te galloperen en te bokken, ik heb hem na hem een tijdje uit te laten razen. Ik ben toen verder gegaan en toen hij dan ineens raar begon te doen heb ik hem gewoon door laten lopen.
Nini1992 schreef:Liksteen schreef:Heb jullie raad op gevolgd, en na een paar keer een flinke tik als hij bokte kreeg ik hem keurig op de cirkel en draafde hij braaf. Af en toe kreeg hij het dan in zijn bol en begon hij keihard te galloperen en te bokken, ik heb hem na hem een tijdje uit te laten razen. Ik ben toen verder gegaan en toen hij dan ineens raar begon te doen heb ik hem gewoon door laten lopen.
Goed bezig!!![]()
Komt vast weer goed!
klaas30 schreef:Ik ga mee met de anderen maar je zou misschien ook een beetje aan de band tussen jullie gaan werken.
Lees dit eens door http://horsefulness.be/het-vrije-werk-het-fundament/ en bekijk eens de 8 connectie oefeningen