Wie heeft raad...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Wie heeft raad...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:07

Hoi,

Ik zal wel meteen met de deur in huis vallen: mijn IJslander van 23 vindt vrijheidsdressuur erg leuk. Ik heb haar 'pas' aangekeerd, en zij heeft dat ontwikkeld tot keihard slaan/schrapen, ben al een poosje bezig om te proberen om haar Spaanse pad aan te leren. Maar ze vertikt het!!! Ik probeer haar dan links pas te laten doen, waarbij ze eerst haar been wat hoger optilt dan normaal en dan naar voren te laten lopen. Dan hetzelfde herhalen met rechterbeen. Maar ze VERTIKT het om te luisteren... En jambette wordt ook alleen maar schrapen. MEGAIRRITANT!!

Wir herkent dit of heeft tips? Alles is welkom!!

Groetjes:-)

Eske_B

Re: Wie heeft raad...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:13

Werk je met de clicker? Zo nee, gaan doen. Dan kan je belonen precies op het moment dat het been in de lucht is, en zal ze het hopelijk beter snappen :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:14

Nee ik werk alleen met belonen van stem en snoepjes. Las ergens in BIT dat ze daarop beter reageren.. Verkopen ze clickers in dierenwinkels?

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:32

Anniek22 schreef:
Nee ik werk alleen met belonen van stem en snoepjes. Las ergens in BIT dat ze daarop beter reageren.. Verkopen ze clickers in dierenwinkels?

Ja, ze liggen MEESTAL bij de hondenspulletjes.. Die clickers kan je gebruiken..

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 19:44

okee thx :-)