ik heb een klein probleempje met mijn fjordje. de fun tijdens onze vrijheidsdressuur trainingen zijn weg. en dat maakt oefeningen doodsaai en amper fatsoenlijk uitgevoerd. maar in het begin was de fun er wel... iemand tips? alvast bedankt
Ikzelf ben ook een stuk minder gaan vd'en. Zelf kan ik me helemaal uitleven op werken aan de hand en dubbele longe.. Zo af en toe een keertje rijden, lekker de bossen in, wandelen in de bossen doen we altijd nog met VD en een keer in de zoveel tijd gaan we lekker in de bak VD'en .. Merk dan juist dat als ik hem los laat dat ie dan heeeeel gewillig is om lekker zijn trucjes te doen.. Dat maakt het leuk!! En veel afwisseling!! Ik vind dat echt genieten, geen dag is bij ons hetzelfde
amai das wel tof ja idd ik heb me nu vooral gericht op het rijden maar ik merk nu wel dat ze het zelf begint aan te bieden om terug te gaan vden. daarmee dat ik nu terug rustig wil gaan beginnen
Vooral niet te vaak, te veel en te lang doen en jezelf ook geen te hoge doelen stellen. Zolang alles met gemak door je paard uitgevoerd kan worden voorkom je frustratie bij zowel je zelf als bij je paard.