Ik ben sinds de zomer een 3,5 jarige ruin aan het beleren, samen met zijn eigenaresse.
Wij zijn langzaam begonnen met longeren, dit deden wij ongeveer 2 a 3 x in de maand om hem rustig te laten wennen aan alles. Hij deed het al gauw erg braaf. Hij staat nu sinds 2 weken op stal, dit is allemaal nieuw voor hem omdat hij hiervoor namelijk altijd lekker buiten heeft gestaan.
Hij pakt alles heel goed en braaf op en je merkt dat hij het ook leuk vind, het is een dier met een ontzettend lief en goed karakter! Maar je merkt ook wel dat hij sommige dingen moeilijk vind of gewoon niet begrijpt, logisch voor een jong dier!
We geven hem alle tijd om uit te groeien en willen hem graag door te longeren rustig verder trainen. We hebben al met hem gereden, dit pakte hij ook heel goed op maar dit hebben we nu even op een laag pitje gezet omdat hij nog erg moet wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Nu ben ik alleen heel benieuwd naar tips van jullie, ik vind het belangrijk dat het longeren leuk blijft voor hem, de eigenaresse en ik hadden het al over balkjes leggen zodat hij beter op zijn eigen voeten leert lopen en zijn balans krijgt. Ik denk dat hij dit ook erg leuk zal gaan vinden, ik vind uitdaging erg belangrijk!
Het gaat mij dus echt om het longeren en niet om bijv. grondwerk, dit willen wij in de toekomst misschien gaan doen met hem.
Met bijzet oid willen wij ook nog niet longeren omdat wij hem daar nog veel te jong voor vinden, dus dit hoeft ook niet als tip gegeven te worden

Ik ben benieuwd, kom maar op met leuke en uitdagende tips