Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kohtje schreef:Neem eens wat longeerlessen, is vaak erg leuk. Met dubbele lijn kan je ook vaak beter inbuigen. Op de site van Lammert Haanstra vind je ook vaak wat leuke ideeeën .
Daniellejody schreef:Ik werk via Lammert Haanstra methode, daar kan ik niet tegen rijden!
Boompje1985 schreef:Als je der graag wat actiever ziet dan zou ik beginnen met veel overgangen/tempowisselingen, balkjes draven is goed voor balans en geeft ook afwisseling indd!
Voor goede stelling en buiging kun je net als onder het zadel de volte kleiner en groter maken dus niet aan die rand blijven plakken!
pinkie87 schreef:als de pessoa goed zit zou ik veel met balkjes gaan werken en heel veel tempo wisselingen dus halfrondje draf half rondjes stap enz
AmoorM schreef:Daniellejody schreef:Ik werk via Lammert Haanstra methode, daar kan ik niet tegen rijden!
Ik ben een beetje aan het zoeken naar Lammert Haanstra, maar ik kan echt niet vinden hoe hij te werk gaat en wat zijn methode is. Op zijn site dat je lessen kunt nemen, maar lees eerst liever extra informatie. Of ik moet er over heen lezen.
randalinpony schreef:Als je écht wilt longeren ter vervanging van het rijden, zou ik je toch echt willen aanraden om met dubbele longes te leren werken.
Dan kan je namelijk je paard echt met ophoudingen en bitcontact tot werken brengen.
Het is wel lastig in het begin en je paard moet er ook aan wennen.
Zeker bij een paard die achter de teugel komt of zich vasthoudt op een hulpteugel kan je beter met dubbele lijnen werken, dan kan je zelfs je paard leren halsstrekken, juist wat oprichten enz.
Ook voor het ondertreden is het beter als je even een ophouding kan maken of wat kan nageven zelf, het is gewoon paardrijden vanaf de grond dan. Geen enkele hulpteugel kan dat voor je oplossen.