Helpt longeren ook voor paarden die de rug wegdrukken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tet70

Helpt longeren ook voor paarden die de rug wegdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:24

Hallo,
als een paard tijdens 't rijden de rug wegdrukt, verkeerd gebruik van de achterhand en buikspieren heeft, is dit naast berijden ook te trainen door te longeren? En dan bedoel ik niet rondjes jagen in de bak, maar met bijzetteugels etc.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:31

Ja hoor dat kan juist heel goedmet longeren. Je hebt verschillende longeerhulpen. Zoals de pessoa, en op dit moment gebruik ik deze, heel handig in gebruik:

Deze Masterhorse Longeerhulp helpt uw paard bij het longeren in een ontspanenn houding te lopen. Het is gemaakt van zacht katoen om schuurplekken te voorkomen. De longeerhulp is gemakkelijk en snel te verstellen door middel van de schuifjes aan de uiteinden.

•De Masterhorse Longeerhulp helpt uw paard bij de longeer training beter voorwaarts-neerwaarts te lopen
•Het is gemaakt van zacht katoen om schuurplekken te voorkomen
•De longeerhulp is gemakkelijk en snel te verstellen door middel van de schuifjes aan de uiteinden

Ladyson

Re: Helpt longeren ook voor paarden die de rug wegdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:33

Ik raad ook de longeerhulp aan, dat (witte) dikke touw, in dit geval. Zorg wel dat je het touw op de goede lengte gebruikt!

tet70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:42

Haha, wist niet dat dit de masterhorse longeerhulp is. Deze gebruik ik inderdaad.
Maar wat is de juiste lengte? me valt op als ik 'm aanzet dat 't bit behoorlijk heen weer gaat, als een 'zagende' ruiter. Dan kan niet de bedoeling zijn, lijkt me?
heb je daar tips voor?

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:59

Je stelt hem als volgt af: zorg dat de hals van het paard in horizontale positie is en zijn hoofd dan verticaal naar beneden...op die positie stel je de lengte af....dat ze dan dus passen aan de bitringen of het halster. Ik doe ze zelf aan het halster. Of aan de zijkanten of allebei aan de onderste ring. Liever losser dan strakker...

tet70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:03

Dankje, ga 't straks proberen!