Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Saskia_paard schreef:Misschien is het handig omdat je al aangeeft dat je merrie wat stijf is om eerst wat losser in haar lijf te maken voordat je haar gaat laten liggen op commando, dit omdat je wel wat vraagt van t lijf van je pony om haar te laten liggen wanneer jij dat wilt en waarschijnlijk ook vaker dan 1x.
Nu heb ik toevallig een weekje geleden mijn shetlander leren liggen op commandoen bij mij hielp de clicker (als je niet weet wat dit is zoek het even op) heel erg bij het aanleren van dit kunstje omdat je zo precies goed kan timen wanneer ze ligt en je het lekkers geeft. Zonder clicker van ook maar is (in mijn opzicht) lastiger omdat misschien je pony al meteen gaat rollen als ze ligt en je dan al te laat bent met de beloning. Ik heb mijn shetlander het aangeleerd doordat ze uit haar zelf al ging rollen in de paddock zo ging dat erg makkelijk. Als joun pony ook al op een bepaalde plek uit haar zelf gaat liggen/rollen kan je hier gebruik van maken en dit belonen en er een commando achter leggen. en veder indd wat hier boven al is gezegt de site van nalanta eens goed door lezen dat werkt echt!
Succes!!