Hoe leer je paard liggen....?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Hoe leer je paard liggen....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 20:27

Hoi,

nu is het zo dat ik een stapje verder wil met VD, ik wil mn wat stijve merrie laten liggen op comando. Nog geen keer uitgeprobeerd aangezien ik niet wil dat ze het verkeerd aanleert
Wie heeft tips, weet hoe het moet, zegt het of iets dergelijks....?

ALLES welkom!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 16-10-14 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan hoofdletters uit de titel gehaald.

Weggebokt

Re: HOE LEER JE PAARD LIGGEN....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:29

Zo die hoofdletters mogen ook wel minder, die waren net nog niet zo :=
Hier zijn al genoeg topics over, gebruik de zoekfunctie!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:30

http://nalanta.nl/ Op die website kijk ik ook veel om mijn pony dingen aan te leren. Je kunt ook les nemen in VD.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:43

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:09

SindyKaya schreef:

Oeps caps lock....

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:11

Anniek22 schreef:
SindyKaya schreef:

Oeps caps lock....

Je hebt de titel wel veranderd want het was niet zo

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 19:38

Sorry maar een foutje kan gebeuren, ik wou een spellingsfout veranderen en dat kon niet. Nu snap ik ook niet hoe ik 'm moet veranderen dus laat maar.... :-(

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:55

Misschien is het handig omdat je al aangeeft dat je merrie wat stijf is om eerst wat losser in haar lijf te maken voordat je haar gaat laten liggen op commando, dit omdat je wel wat vraagt van t lijf van je pony om haar te laten liggen wanneer jij dat wilt en waarschijnlijk ook vaker dan 1x.
Nu heb ik toevallig een weekje geleden mijn shetlander leren liggen op commando :) en bij mij hielp de clicker (als je niet weet wat dit is zoek het even op) heel erg bij het aanleren van dit kunstje omdat je zo precies goed kan timen wanneer ze ligt en je het lekkers geeft. Zonder clicker van ook maar is (in mijn opzicht) lastiger omdat misschien je pony al meteen gaat rollen als ze ligt en je dan al te laat bent met de beloning. Ik heb mijn shetlander het aangeleerd doordat ze uit haar zelf al ging rollen in de paddock zo ging dat erg makkelijk. Als joun pony ook al op een bepaalde plek uit haar zelf gaat liggen/rollen kan je hier gebruik van maken en dit belonen en er een commando achter leggen. en veder indd wat hier boven al is gezegt de site van nalanta eens goed door lezen dat werkt echt!
Succes!! :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:39

Saskia_paard schreef:
Misschien is het handig omdat je al aangeeft dat je merrie wat stijf is om eerst wat losser in haar lijf te maken voordat je haar gaat laten liggen op commando, dit omdat je wel wat vraagt van t lijf van je pony om haar te laten liggen wanneer jij dat wilt en waarschijnlijk ook vaker dan 1x.
Nu heb ik toevallig een weekje geleden mijn shetlander leren liggen op commando :) en bij mij hielp de clicker (als je niet weet wat dit is zoek het even op) heel erg bij het aanleren van dit kunstje omdat je zo precies goed kan timen wanneer ze ligt en je het lekkers geeft. Zonder clicker van ook maar is (in mijn opzicht) lastiger omdat misschien je pony al meteen gaat rollen als ze ligt en je dan al te laat bent met de beloning. Ik heb mijn shetlander het aangeleerd doordat ze uit haar zelf al ging rollen in de paddock zo ging dat erg makkelijk. Als joun pony ook al op een bepaalde plek uit haar zelf gaat liggen/rollen kan je hier gebruik van maken en dit belonen en er een commando achter leggen. en veder indd wat hier boven al is gezegt de site van nalanta eens goed door lezen dat werkt echt!
Succes!! :D

erg bedankt :-) Zal proberen na een rit in de bak haar los te laten, gaat ze wel liggen. Als ze eenmaal ligt beloon ik haar dus uitbundig en ga ik haar wat lekkers geven :-)