Artrose, maar ik wil ook zo graag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leotie

Artrose, maar ik wil ook zo graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:52

Hallo medebokkers,

Ik verzorg 4 halflingers, waarvan 1 artrose al heeft vanaf zijn 9e. Stefan /3 <3 (Hij is nu 19 jaar)

Ik merk aan hem dat hij zich verveelt en als ik de andere paarden rijd, wil hij ook meedoen. *\o/* Hij begint als ik aangalopeer met Henske mee te galopperen & draven, stap etc. Hij kan in de wei rennen als een gek en kan ook makkelijk in de lucht springen en gek doen.

Hij heeft alleen lichte artose in zijn linkervoorbeen :( , maar ik denk dat hij nog wel meer zou kunnen nog dan elke dag, dag in dag uit in de wei te staan, of ben ik hier helemaal fout mee?

Ik hoor het graag van jullie! _/-\o_

Groetjes Ilse

Angela

Re: Artrose, maar ik wil ook zo graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:55

Een paard met artrose kan nog wel bereden worden, maar alleen zolang het paard 100% goed loopt. Als het anders begint te bewegen, dan heeft het pijn, en dan is het ook over met het rijden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:02

Beweging is voor een paard met artrose heel belangrijk. Maar beweging i wat anders dan belasting. Artrose is echt heel heel pijnlijk en meestal merkt hij dat pas de volgende dag. Dat maakt het dus lastig om te bepalen wat te veel belasting is.
Het is begrijpelijk da hij met zijn vrienden me wil als die fijn buiten gaan spelen want hij is een paard en dus een kudde dier. Maar wat zou er nou belangrijker zijn, mee gaan of pijn krijgen.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:53

Ik zeg bij dit soort gevallen altijd "Rust roest"! Lekker dat paardje in beweging houden, maar hou wel in de gaten dat er inderdaad een verschil zit tussen beweging en belasting

Leotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 13:14

Okee, dankjewel alle drie! :D