hoe beginnen met vrijheidsdressuur.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rhett99

hoe beginnen met vrijheidsdressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:47

hoi allemaal,
ik ben Eva en lees al een tijdje mee. Ik heb een kwpn ruin van 18 jaar. Met hem wil ik aan vrijheidsdressuur beginnen maar ik heb geen flauw idee hoe en met welke oefeningen(+het aanleren van de oefeningen). hij kan wel al los achter mij aan stappen en draven maar alleen als hij zin heeft of ik een snoepje heb.

Amable

Re: hoe beginnen met vrijheidsdressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Begin eens met lezen op www.amable.nl bij werkwijze, daar staat uitgebreid uitgelegd hoe je begint met vrijheidsdressuur en welke trainingsmethode (clickertraining) je het beste gebruiken kan en hoe het werkt :)

DeniseMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:55

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:19

Bijde bedankt heb op bijde sites gekeken en ik denk dat ik hier iets aan heb.

Eff nog een vraagje kan je vrijheidsdressuur doen met paarden van alle leeftijden?
Zoja zijn er oefeningen die je niet met een 18 jarige moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:24

Ligt eraan in wat voor conditie jouw paard verkeerd, heeft die last van zijn rug? Dan geen klassieke buiging gaan oefenen.

www.nalanta.nl is inderdaad een goede site, je kunt ze ook volgen op YouTube. Eva (van Nalanta) heeft vaak wel goede instructie filmpjes erop staan (AlwaysHorseLove).

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:04

Klinkt interessant...ga ook kijken

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 08:39

HorseLove28 schreef:
Ligt eraan in wat voor conditie jouw paard verkeerd, heeft die last van zijn rug? Dan geen klassieke buiging gaan oefenen.

http://www.nalanta.nl is inderdaad een goede site, je kunt ze ook volgen op YouTube. Eva (van Nalanta) heeft vaak wel goede instructie filmpjes erop staan (AlwaysHorseLove).

hij heeft eerst wel altijd last van zijn rug gehad, maar sinds dat wij hem nu bijna 1,5 jaar hebben zijn we hem over zijn rug aan het laten lopen. wij hebben het niet gemerkt dat die last van zijn rug heeft gehad in die 1,5 jaar.
is het dan wel mogelijk?

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:53

hoe oud is je paard en wat is zijn gezondheid? bij en paard die last heeft van zijn rug is het bijv. minder handig hem te laten zitten dan een paard dat daar geen last van heeft. ook word aangeraden om onder de 3jaar niet te beginnen met het vrijheidsdressuur maar met de basis zoals achter je aan lopen naast je stil staan. de basis is niet zoals vele denken kusje etc. zijn geen basis oefeningen zodra je paard de basis goed door heeft kan je beginne met het 'echte' werk. Succes!