Longeren met een stofzuiger!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Ed

Longeren met een stofzuiger!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 11:16

Ik zit er aan te denken om voor mijn paard de longeerhulp aan te schaffen.
Deze bedoel ik dan: http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... rhulp.html

Ik vind het zelf een prettige hulp om mee te longeren. Heb hier veel paarden mee getraind op mijn werk.

Maar, mijn paard loopt vrij snel met zijn neus over de grond. Een echte stofzuiger soms.
Heerlijk ontspannen, maar wel heel laag.

Is het dan wel zo slim om hem hiermee te longeren? Ben bang dat hij er in gaat stappen.
Of valt dat mee en houdt deze longeerhulp zijn koppie iets meer omhoog?

Ben benieuwd naar ervaringen met een stofzuiger.. :')

MarliesV

Re: Longeren met een stofzuiger!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:19

Deze longeerhulp heb je niet veel aan als je paard uit zichzelf met de neus aan de grond loopt.

Dit is vooral bedoeld om spanning in de rug te creëren als ze het hoofd hoog gaan houden en daardoor dus de lang en laag aan gaan nemen.

Als je meer oprichting wilt in het longeren dan zul je meer hebben aan bijzettouwtjes, die kan je zo hoog of laag afstellen als je zelf prettig vinden en ook nog meer varieren per keer als dat gewenst is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:26

Bijzetteugels of touwtjes of slofteugels oid zou ik niet aan beginnen. Het enige wat je dan doet is het hoofd vastbinden.
Ik zou lekker met de dubbele longe longeren, dan heb je zelf perfect alles in de hand
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-09-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:28

Poiuytrewq schreef:
Bijzetteugels of touwtjes of slofteugels oid zou ik niet aan beginnen. Het enige wat je dan doet is het hoofd vastbinden.
Ik zou lekker met de dubbele longe longeren, dan heb je zelf perfect alles in de hand ;)

:j helemaal mee eens.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:39

Def schreef:
Poiuytrewq schreef:
Ik zou lekker met de dubbele longe longeren, dan heb je zelf perfect alles in de hand ;)

Moet eigenlijk wel eerlijk bekennen dat ik bij het lezen van de topic titel een vrouw/meisje voor me zag met een stofzuiger in haar handen. Ipv een zweep. Zullen de medicijnen wel zijn haha

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:41

Def schreef:
Poiuytrewq schreef:

Moet eigenlijk wel eerlijk bekennen dat ik bij het lezen van de topic titel een vrouw/meisje voor me zag met een stofzuiger in haar handen. Ipv een zweep. Zullen de medicijnen wel zijn haha

Nee hoor. :D Ik zag ook bijzondere taferelen voor me, haha.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:47

Yep, lekker met je paardje aan de lange lijnen gaan werken.
Is tof om met elkaar te doen, en geeft veel meer mogelijkheden als het longeren.
Kun je ook die oprichting gaan vragen.

Longeerhulp is nuttig om paard op zachte manier te laten voelen wat lang en laag is, maar dat doet jou /3 uit zichzelf.
Fijn werken met paardjes die hun hals laten vallen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:54

ook ik zag iets voor me waar ik zelf om moest lachen t zal wel aan mij liggen maar inderdaad dubbele longeerlijnen zullen dan lekkerder werken voor jou

Miss_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 10:24

Haha, vond het wel een leuke titel!

Maar jullie hebben gelijk. Ik ben vorige week begonnen met dubbele lijnen.
Hij pakt het super op en vind het inderdaad een fijne manier van werken.

Blijf deze manier dus ook gebruiken!:)