hoe kan ik haar helpen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindypony123

hoe kan ik haar helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 11:40

heey,
ik wil mijn pony toch meer nagefelijk krijgen maar ik heb het idee dat alleen rijden haar niet gaat helpen daarmee.
dus ik wilde haar gaan longeren ik heb een longeersingel en lammert haanstra dubbele lijnen.
is er een hulpteugel nodig en zoja welke ??
en hoe moet ik deze op de juiste manier gaan gebruiken zodat ze er echt profijt van heeft?
groetjes madelief xx

capopjekop

Re: hoe kan ik haar helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:58

Een hulpteugel lijkt me overbodig als je haar met een dubbele longe gaat longeren. Zo te lezen heb je hier nog geen ervaring mee. Ik zou je dan ook aanraden om een paar lessen te nemen voordat je zelfstandig aan de slag gaat met de dubbele longe. Vooral het vasthouden van de lijnen en het van handveranderen is best lastig als je nog geen routine hebt. Mij hebben de tips die ik kreeg tijdens een les me erg geholpen. Eigenlijk wil ik binnenkort nog een les boeken om het weer even bij te spijkeren.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:12

er stond bij mij op stal iemand die me al een paar keer longeer les gegeven heeft met de dubbele lijnen maar die is nu weg :(
ik ga ook idd een boek kopen, maar een vrouw opstal zij dat ik ook bijzet teugels kn gebruiken maar ik weet niet wat daar de werking van is ..
vandaar deze post :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:16

Nooit bijzetteugels gebruiken. Met dubbele lijnen bereik je veel meer. Je paard moet op eigen benen lopen en kracht in de achterhand ontwikkelen. Ook met rijden. Neem les van een goede instructeur. Je kan ook les in lange lijnenwerk nemen.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:18

oke heel erg bedankt voor de informatie jetta dan ga ik hard met de dubbelelijnen aan het werk
en een instructeur heb ik al maar die was op vakantie dus heb al een aantal weken geen les gehad , misschien is het idd goed les te nemen in het langelijnen werk

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:26

Maar als je al les hebt gehad dan weet je toch wel hoe je het moet bevestigen etc? En er zal toch wel iemand anders in de buurt zijn die je kunt vragen voor een les? Anders een advertentie op bokt of marktplaats zetten.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:37

ik weet hoe alles werkt ja ! , maar les is altijd handig !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:43

Les is zeker altijd handig. Je wordt dan na een aantal lessen zelf ook handiger in het werk aan de lijnen. Ik leer mijn paard alles eerst aan de lijnen. Dat is echt fijn. Dan zie je ook goed wat je paard doet en kan je paard onbelast werken aan spieren en conditie. En het is verslavend leuk!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:09

Je dubbele lijnen zijn in principe al je hulpteugels. Je hebt ze alleen zelf in je handen en daar bereik je veel meer mee.
Maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Dus idd, neem goede les. Misschien kan diegene je ook leren om te werken aan de langelijnen, dan doe je hetzelfde als met rijden, maar ipv erop zitten, loop je er schuin achter. Is ook erg leuk voor de afwisseling.
Bijzetteugels zijn barslechte digen. Gooi ze maar zo snel mogelijk weg :))

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 22:09

ik heb vandaag de longeerlijn en de lijnen gehaald ga er als ik tyd heb morgen mee aan het werk samen met een vriendin vn mijn moeder die les heeft gehad :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:17

HAR -> TVG