Ik ga een klein beetje situatie schetsen, ik verzorgde namelijk een aantal jaar een paard, op een gegeven moment konden we niet meer op hem rijden en ben ik vrijheidsdressuur met hem gaan doen tot ik op reis ging. Ik ben toen 2 jaar weggeweest en ik ben nu sinds een tijdje weer terug. Tegenwoordig verzorgt mijn moeder dit paard en ook sinds ik terug ben ben ik eigenlijk niet heel vaak meegegaan, maar nu is mijn moeder ziek en heb ik aangeboden te gaan, superleuk natuurlijk! Helemaal toen ik erachter kwam dat hij eigenlijk alles nog weet! Twee jaar lang heeft hij geen van die dingen hoeven doen en het is alsof ik nooit weg ben geweest

Maar, nu we alles weer helemaal door hebben zoek ik eigenlijk naar wat nieuwe dingetjes of leuke spelletjes die we kunnen doen met wat hij al weet. In ieder geval iets om hem weer uit te dagen, want dat vind hij geweldig!
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat hij ondertussen al 30 jaar oud is, dus ik moet wel een beetje rekening houden met zijn lichaam

Dit kan hij al:
Nee schudden
Ja schudden
Voetjes geven
Spaanse Pas (kan nog veel beter, maar vanwege zijn oude lichaam ben ik blij met wat we nu kunnen)
Dingen beetpakken
Mijn hand aanraken
Volgen
Rondjes om me heen lopen
Zijwaarts beide kanten
Achterwaarts
Stoppen op afstand
Wegkijken
Kusjes geven
Wijd staan
Om zijn voorbenen 'draaien'/zijn kont opzij bewegen
We hebben overigens balken liggen, verder weet ik even niets bijzonders wat we zouden kunnen gebruiken. Oh en we kunnen een beetje lange lijnen!
Ik hoop dat iemand hier wat creatiever is dan ik, want ik kan even nergens meer op komen haha