Ik doe veel vrijheidsdressuur met mijn 2 shetjes. Hoe ik het heb aangeleerd: Stap 1: Spuit je paardje nat. Stap 2: zet je paardje in een bak of een plek met zand Stap 3: wacht tot je pony gaat rollen (dit zal je pony waarschijnlijk snel doen) Stap 4: als je pony ligt als hij klaar is met rollen geef je hem een beloning en zeg je het commando Stap 5: je wacht even en als hij dan nog ligt weer een beloning+commando Stap 6: dit houd je vol tot hij opstaat Stap 7: en zo ga je dit op commando leren
zoja probeer als hij een plekje aan het zoeken is en hij heeft hem gevonden koppel daar dan een comando aan bijvoorbeeld down en blijf dat zeg tot dat ie ligt en beloon hem dan goed
Ze rolt trouwens redelijk veel soms gaat ze zelds rollen als ze een snoepje heeft gehad heel kort dan staat ze op en loopt ze vrolijk verder haha
Sammy_Jo
Geplaatst: 20-08-14 16:19
En als je dan gaat rijden in de regen? Dan gaat hij rollen met jou erop..erg fijn..not!
NikkivanOlst
Geplaatst: 20-08-14 16:37
Sammy_Jo schreef:
En als je dan gaat rijden in de regen? Dan gaat hij rollen met jou erop..erg fijn..not!
Heb het al de nodige paarden aangeleerd met de 'gooi m nat' methode, gelukkig nog nooit last gehad van een paard dat ging liggen onder het rijden omdat hij nat was Gelukkig zijn paarden vrij slim en snappen ze het verschil tussen: nu gaan we rijden, en: nu gaan we vrijheidsdressuur trainen érg goed
TS, idd gewoon vanuit het natmaken en met geduld! Probeer er wel zo snel mogelijk een duidelijk commando aan te koppelen zodat je voor het slecht weer word het gewoon fijn op commando hebt staan
rakmonanko1
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 12:26
Sammy_Jo schreef:
Rakker de pony waar het over gaat is een Shetlander van 95 cm ik rijd er dus niet meer op.