vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fennaxaranka

vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 12:31

Hey allemaal,

Ik heb twee verzorgpaardjes, 1 arabier van 3 jaar oud die op dit moment ingereden word en een mini shetlander veulrn van 2,5

Nou ben ik met beide paardjes begonnen met vrijheidsdressuur. (Geen reacties van; je moet met zulke jonge paarden niet zoiets doen, want ik heb toestemming)
Ij heb het oudste paardhe nu kusje, flehm, shake en op het blok geleerd
Die kleine kan op het blok.

Ik vroeg me af of mensen die al een tijdje serieus bezig zijn met vrijheidsdressuur mij een pbtje wilfe sturen met oefeningen die zij hun paarden leren en hoe ze dat doen.
Dus een pbtje met uitleg van leuke oefeningen zou leuk zijn!!

Caitlin_K

Re: vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:34

Ik ben eerst met de basis bezig geweest. Meelopen in stap aan een touwtje, belonen, uiteindelijk los.

Dit heb ik gedaan in stap/draf/galop.
Achteruit op commando. Van veraf, en dichtbij. Eerst begonnen met het commando wijzen naar de borst, met zweep en stemcommando back, nu lopen ze achteruit. (hoewel ze meestal netalsof doen daty ze het niet kunnen haha)

en halthouden op commando. Gewoon stilzetten en een handcomammando. Die voer ik uit aan de longe, en buiten etc.

NikkivanOlst

Re: vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:46

Hoi TS, ookal kun je toestemming hebben, sommige oefeningen zijn gewoon simpelweg te zwaar voor een jong lichaam.... Daarmee kun je dus je paard blesseren/overbelasten :)

Voor een hoop tips kun je kijken op mijn site www.visibreteam.nl