Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margadi

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 15:50

Hey bokkerss , Ik had een vraag als mijn pony gewoon met het rijden aan de longeelijn kan , kan ik hem dan ook gewoon longeren? Mijn pony heeft namenlijk een ingezakte rug en ik wil hier aan werken, dus zou ik hem dan moeten longeren met of zonder zadel? Ik longeer dan gewoon aan het halster
:wave: :wave:

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:52

Waarom zou je hem niet kunnen longeren?
Het is beter om te trainen zonder ruiter gewicht of dit af te wisselen.
Is het duidelijk waardoor het paard een doorgezakte rug heeft en of hij hier last van heeft? Anders eerst daar naar laten kijken.
En in welk opzicht wil je er aan werken? Een doorgezakte rug kun je nooit helemaal weg trainen volgens mij hoor.

Margadi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:25

Karin92 schreef:
Waarom zou je hem niet kunnen longeren?
Het is beter om te trainen zonder ruiter gewicht of dit af te wisselen.
Is het duidelijk waardoor het paard een doorgezakte rug heeft en of hij hier last van heeft? Anders eerst daar naar laten kijken.
En in welk opzicht wil je er aan werken? Een doorgezakte rug kun je nooit helemaal weg trainen volgens mij hoor.

Hij heeft een doorgezakte rug of omdat hij slappe buikspieren heeft of omdat hij te vroeg werd ingereden dat is nog niet duidelijk.

Moos99

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:32

Je kunt gewoon longeren! Ik zou daar wat meer op focussen ivm de doorgezakte rug. Heb je iemand die jou hier misschien mee kan helpen? het beste is om te longeren in een longeercircel of een afgezet stuk, met halster kun je longeren mits je niet trekt, anders is het niet comfortabel voor het paard. Een kaptoom is een fijn middel om mee te longeren. Begin met het laten luisteren naar stemhulpen, stap, draf, galop en ho. Zorg dat je paard zich lekker ontspant. Je kunt zien dat je paard goed loopt als ze haar achterhand er goed onder zet (binnen achterbeen goed naar voren duwt) en ze haar hals laat zakken, zonder beginnen te sloffen. Werken vanaf de grond is super leuk! Misschien kun je hier les in nemen :)

Margadi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 12:51

Moos99 schreef:
Je kunt gewoon longeren! Ik zou daar wat meer op focussen ivm de doorgezakte rug. Heb je iemand die jou hier misschien mee kan helpen? het beste is om te longeren in een longeercircel of een afgezet stuk, met halster kun je longeren mits je niet trekt, anders is het niet comfortabel voor het paard. Een kaptoom is een fijn middel om mee te longeren. Begin met het laten luisteren naar stemhulpen, stap, draf, galop en ho. Zorg dat je paard zich lekker ontspant. Je kunt zien dat je paard goed loopt als ze haar achterhand er goed onder zet (binnen achterbeen goed naar voren duwt) en ze haar hals laat zakken, zonder beginnen te sloffen. Werken vanaf de grond is super leuk! Misschien kun je hier les in nemen :)

Dankjewell *\o/*