Zwaar ademen bij liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Zwaar ademen bij liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 19:04

En dat valt me nu al vaker op..
Mijn verzorg shetlander kan liggen op commando maar hij ademt heel erg zwaar.
Hij staat ook best wel snel op, ik heb het gevoel dat hij dat niet zo lang vol houd..
Hoe kan dat?

Groetjes!

Captain

Re: Zwaar ademen bij liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:06

Ik lees even mee, die van mij ademt ook heel zwaar maar blijft wel lang liggen. Kan het er mee te maken hebben dat ze overgewicht hebben?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 19:07

Hij is wel zwaar, maar overgewicht wil ik nou ook weer niet zeggen

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:08

Mijn paard ademt ook zwaar, gewoon als hij in het land ligt te slapen dus niet op commando, daar zal het niet aan liggen denk ik. Die van mijn heeft ook zeker geen overwicht

Wat het wel is weet ik niet, maar die van mij doet het dus ook als hij gewoon slaapt..

laurax09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:15

Als paarden lang liggen kunnen ze moeilijker ademen omdat ze op bloedvaten liggen waardoor het bloed minder goed stroomt. En daardoor kunnen ze dus ook minder zuurstof en voedingsstoffen opnemen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:39

Ze liggen op hun buik en longen en dat is best wel zwaar. Kijk of het heel erg warm is. En doe het maar even een minuutje. Kijk of je het veel kan oefenen en dat de condiie beter wordt.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:57

Zal niks met conditie te maken hebben, maar idd met wat Laurax09 zegt. Jonge paarden liggen soms uren lang, die van mij in ieder geval wel. Hij kan dan ook van die rare zuchten en grote happenlucht nemen, maar hij gaat er niet dood aan.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:03

paarden ademen meestal zwaar als ze liggen idd om wat laurax09 zegt. maar waarom zou je ook willen dat je paard gaat liggen op commando? tis toch geen hond? misschien omdat hij "moet" dat hij niet zen standaard lig houding aan neemt waardoor hij nog zwaarder ademt? maar ik zou zeggen laat je paard lekker paard zijn haha

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:12

Wwijk23 schreef:
paarden ademen meestal zwaar als ze liggen idd om wat laurax09 zegt. maar waarom zou je ook willen dat je paard gaat liggen op commando? tis toch geen hond? misschien omdat hij "moet" dat hij niet zen standaard lig houding aan neemt waardoor hij nog zwaarder ademt? maar ik zou zeggen laat je paard lekker paard zijn haha

Vrijheidsdressuur?
Waarom zouden we willen rijden op ons paard, laat ze toch lekker paard zijn :)

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:01

Ieder zen mening toch. Ik snap dat je de bal terug wil kaatsen maar als je er werkelijk zo over denkt snap ik niet dat er rij foto's op je profiel staan. Anderzijds als je t alleen zegt om de bal terug te kaatsen en een punt probeert te maken dan mag dat alleen over rijden heb ik geen mening en is na mijn idee prima. Over "vrijheidsdressuur" heb ik wel een mening maar zou ik dan ook niet met men paard doen. Trouwens verder gewoon alle respect voor mensen die t doen hoor ik heb men mening er over maar ti's zeker niet aanvallend bedoeld.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:14

Tuurlijk denk ik er niet zo over, maar naar mijn idee is vrijheidsdressuur veel natuurlijker dan paardrijden. Maar ja inderdaad. Iedereen zijn mening.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:58

Wwijk23 schreef:
Ieder zen mening toch. Ik snap dat je de bal terug wil kaatsen maar als je er werkelijk zo over denkt snap ik niet dat er rij foto's op je profiel staan. Anderzijds als je t alleen zegt om de bal terug te kaatsen en een punt probeert te maken dan mag dat alleen over rijden heb ik geen mening en is na mijn idee prima. Over "vrijheidsdressuur" heb ik wel een mening maar zou ik dan ook niet met men paard doen. Trouwens verder gewoon alle respect voor mensen die t doen hoor ik heb men mening er over maar ti's zeker niet aanvallend bedoeld.

Dit is ook niet aanvallend bedoeld. Maar beantwoord dan het meisje haar vraag zonder verder enig commentaar want commentaar terug kun je dan helaas wel verwachten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:15

ik zou er geen zorgen om maken, bij sommige paarden denk je soms echt dat ze dood gaan, zo zielig en zo moeilijk ze dan doen. Volgens mij zijn ze gewoon totaal ontspannen en rusten ze goed uit.