Parelli en kunstjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happybinkie

Parelli en kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:17

Hallo,

Ik vroeg me af of paarden parelli wel leuk vinden!
En of ze kunstjes wel leuk vinden om te doen.
Ik zie het paarden wel eens doen alleen ik kan niet zo goed aan hun lichaamstaal zien wat ze er van vinden!
Weten jullie dat misschien?
Alvast bedankt!
:D

Youri1996

Re: Parelli en kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:53

Als eerste, je topic staat verkeerd :D
En het verschilt natuurlijk per paard of ze iets leuk vinden of niet. Mijn ervaring is dat bijna alle paarden vrijheidsdressuur leuk vinden, omdat het iets heel anders is en natuurlijk omdat ze ervoor beloond worden.
Ga je anders eens verdiepen in paarden lichaamstaal, is ontzettend leuk om wat van te weten zodat je je eigen paard ook eens kan bestuderen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:56

Parelli en kunstjes zijn twee verschillende dingen. Parelli is leren hoe een paard denkt en daarop leren in te spelen. Door Parelli leer je lichaamstaal herkennen, en leer je de verschillende types paardenpersoonlijkheden en hun reacties op dingen die je van hen vraagt in te schatten. Niet alle paarden zijn bijv. door voer te motiveren. Parelli leert je in dat koppie te komen.

Op een basis van Parelli kun je vervolgens uitbouwen. Bijv. door het doen van kunstjes. maar leg eerst een goede basis en ga van daaruit verder werken.

Apple

Re: Parelli en kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:07

-> TVG

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:53

horsesbond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:45