wat te doen tijdens peesblessure

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

wat te doen tijdens peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 11:10

Goedemorgen lieve bokkers,

Sorry als dit hier verkeerd staat :)

Mijn verzorgpony staat helaas met een peesblessure :( hij is gister behandeld. Over 2 weken wordt ie weer behandeld en daarna nog minstends 4 weken rust. Hij mag gelukkig wel op de wei en hoeft dus niet op boxrust (staat ongeveer 12u per dag buiten )
Nou is het wel een pony die gek is op aandacht. En ik vroeg me af of iemand misschien dingetjes weet die ik in de tussentijd kan gaan doen. Lekker poetsen en kroelen blijven we sowieso doen natuurlijk. Maar ik denk misschien zijn er VD oefeningetjes die ik hem kan leren (flemen pas en buiging kan hij al, al laat ik hem niet buigen nu) of evt andere leuke dingen die ik met hem kan doen.
Wandelen hoeft voorlopig ook niet, met een beetje geluk mogen we dat over een week of 2 rustig gaan oppakken

Veel liefs, Renee

liedjuh2

Re: wat te doen tijdens peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:17

Wat mijn eigen paard(die ook met blessure staat) lekker vind, is gewoon bij hem, op stal dan, gaan zitten op een krukje. Dan komt hij gewoon af en toe om een aai vragen en ik zit daar gewoon te lezen of werk te maken oid. Hij geniet dan gewoon van het feit dat ik daar zit en als hij aandacht wilt, deze ook krijgt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:18

Zou iig geen oefeningen doen waar hij zijn pees mee belast. Misschien ja en nee knikken, laten gapen?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 11:31

Geryon schreef:
Zou iig geen oefeningen doen waar hij zijn pees mee belast. Misschien ja en nee knikken, laten gapen?

Zo ver was ik zelf ook idd haha :) ja flemen kan hij dus al, kan ik wat gaan uitbouwen ^^

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 11:32

liedjuh2 schreef:
Wat mijn eigen paard(die ook met blessure staat) lekker vind, is gewoon bij hem, op stal dan, gaan zitten op een krukje. Dan komt hij gewoon af en toe om een aai vragen en ik zit daar gewoon te lezen of werk te maken oid. Hij geniet dan gewoon van het feit dat ik daar zit en als hij aandacht wilt, deze ook krijgt.

S avonds als hij naar binnen gaat ga ik idd altijd uitgebreid met hem knuffelen, vind ie ook leuk inderdaad. Overdag op de wei heeft geen zin dan heeft ie alleen maar oog voor het gras :) maar ik wil ook iets met hem 'doen' sinds hij erg graag werkt en leert :) maar bedankt !

NikkivanOlst

Re: wat te doen tijdens peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:40

Vrijheidsdressuur oefeningen die je makkelijk nog kunt uitvoeren:

Flemen
Gapen
Tong uit steken
Gekke bek
Nee schudden
Ja knikken
Iets vasthouden
Lip wiebelen/klapperen
Kleuren herkennen
Voer weigeren
Targetten

Wel even in de weide/piste, niet op stal, stal is rustplaats van het paard, dus hou het daarbij :)