trainen met dubbele longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

trainen met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:01

Hallo bokkers,
Ik vind trainen vanaf de grond met mijn paarden erg leuk en ben ook regelmatig bezig met rechtrichten. Ik gebruik hierbij een kaptoom en doe in het algemeen niets met bit. Nu ben ik onlangs begonnen met het gebruiken van dubbele longe en vind dit ook heel fijn om mee te werken. Alleen wordt er al snel geroepen hang er geen hulpteugels aan etc etc. Wat vinden jullie van dubbele longe? Valt dit ook onder 'hulpteugels". Ik gebruik de dubbele longe vooral om mijn paard lang en laag te laten lopen en om stelling te kunnen vragen zowel naar binnen als buiten ook bij gangen zoals draf en galop.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

jansje73

Re: trainen met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:26

Vroeger toen ik zelf nog wedstrijd reed trainde ik mijn paard met de dubbele longe en ik vond het fijn om daar mee te werken. Alles wat jij doet met je paard deed ik toen ook. Je kunt de dubbele longe op verschillende manieren gebruiken.

de longe alleen door de longeer singel en vast knippen aan het bit , of door het bit terug naar de longeer singel. wat ik dus ook vaak toen deed. En dat kan je de longe op aan aantal verschillende standen aan de longeer singel vast knippen.

De dubbele longe kan ook als hulp teugel worden gebruikt wat ik hierboven al benoem.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:48

Ik gebruik de dubbele longe ook erg veel en vind het erg prettig omdat je er veel meer mogelijkheden mee hebt dan met de gemiddelde longeerhulp/hulp teugel.

Zelf vraag ik me af waarom je geen hulp teugel zou gebruiken wanneer je je paard daarmee goed kan trainen, misschien dat mensen er juist zo fel tegen zijn omdat het vaak niet goed wordt gebruikt maar dat is een ander discussie.

Britt_E

Re: trainen met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:37

Ik denk dat het er geheel aan ligt hoe je hem gebruikt. Zelf gebruik ik heb op zo'n lichte manier mogelijk. Daar loopt het paard gewoon voor mijn gevoel het prettigste op en is het helemaal mijn hand wat ik eraan heb staan, geen hulpmiddel dus. De buitenkand bevestig ik vanuit mijn hand gezien over de rug, door de onderste ring van de singel naar het bit.. Die binnenteugel bevestig is vanaf mijn hand door het bit naar de singel en klik hem aan de onderste ring vast.. That's it en het werkt fantastisch!!