ik verzorg nu 3 mini shetlanders & ik wil met eentje (Caatje) verder gaan 'trainen' (grondwerk, Horse Agility, vrijheidsdressuur). Omdat er vroeger helemaal niks met ze werd gedaan, is er dus genoeg werk
De eerste paar keren toen ik erheen ging, kende Caatje (& de rest) helemaal niks. Wel kon ze een halster aan & ze vond poetsen & knuffelen heerlijk. Nadat ze aan me gewend was, wilde ik een stapje verder gaan, het meelopen aan een halster. Dit duurde heel lang (zie ander topic) maar het is me uiteindelijk gelukt
Ik heb ook geoefend met het mee draven & zelfs dat is gelukt
Nu wil ik weer een stapje verder: springen aan de hand (op een pony zitten van 85cm gaat een beetje moeilijk
) Ik had 8 pionnetjes gekocht van ongeveer 20cm & die op een rijtje gezet in de wei, ik dacht dat ze daar we overheen kon springen
Dus, we namen een aanloop & ik sprong hoog over de pionnetjes, maar wat doet Caatje.. ze loopt er gewoon omheen
Geen probleem dacht ik, ik zorg er gewoon voor dat ze rechtdoor blijft lopen
Het lukte, maar ze liep er gewoon doorheen xD Toen heb ik de 'hindernis' ietsje hoger gemaakt (ongeveer 30cm), omdat ik dacht dat ze dan misschien zou zien dat ze moest SPRINGEN. Maar nee, ze liep er weer doorheen
Kunnen jullie me misschien helpen of wat tips geven om te zorgen dat ze wel SPRINGT of in ieder geval een hupsje maakt, ipv dat ze er doorheen loopt?
en zet ze steeds iets hoger en doe dat niet in 1 dag, wacht tot ze het balkjes draven echt snapt, bevestig dit meerdere dagen (en vooral niet elke dag achter elkaar)